Nem akármilyen pályafutást tudhat a háta mögött Fernando Alonso, aki két világbajnoki címmel és számos győzelemmel a „zsebében” visszavonult a McLarentől, hogy aztán két év távollét után az Alpine alakulatával visszatérjen az F1-be.
A spanyol aztán a kritikus hangon ellenére rögtön képes volt felvenni a ritmust, és habár kiélezett volt köztünk a bajnoki csata csapattársával, Esteban Oconnal, képes volt fölé kerekedni. A kétszeres spanyol bajnok úgy gondolja, hogy az alkalmazkodóképessége az egyik legfontosabb előnye a többiekhez képest.
„Valószínűleg ezt tartom az egyik erősségemnek” – jelentette ki Alonso Speedcafe.com-nak arról a képességéről, hogy gyorsan tud alkalmazkodni az új autókhoz és pályákhoz. „Ezért hagytam abba a Forma-1-et 2018-ban, hogy kipróbáljak más dolgokat, mert úgy éreztem, hogy a karrierem nem halad előre azzal, hogy minden hétvégén 10. vagy 12. vagyok a Forma-1-ben.”
„Szerettem volna kihívásokat magamnak különböző kategóriákban, különböző autókban, minden hétvégén, és megpróbáltam különböző címeket vagy futamgyőzelmeket szerezni”- folytatta a spanyol, aki sikerrel vette az akadályokat, hiszen megnyerte a világbajnokságot a WEC sorozatában.
A kritikusok is egyöntetűen azon a véleményen vannak, hogy Fernando Alonso az egyike azoknak a pilótáknak, akik rögtön az első körön extrém gyorsak tudnak lenni. A mezőnyben a másik ilyen pilóta Max Verstappen.
„Szerintem ezt nem lehet tanítani, szerintem magadtól kell jönnie” – mondta erre Alonso. „Vannak olyan versenyzők, akiknek több időre van szükségük, több adatot kell tanulmányozniuk, minden pénteket elemezniük kell, és össze kell hasonlítaniuk a csapattársukkal, és lassan apró lépéseket kell tenniük, amíg 100 százalékosan készen állnak a kvalifikációra.”
„És vannak olyanok, akik 100 százalékosan készen állnak az FP1-re. Szóval szerintem Max is ezek közé tartozik, és ő mindig is ilyen volt, tudod, a gokartoktól kezdve egészen mostanáig, szóval ez senkit sem lephet meg.”
Alonso azt is kiemelte, hogy a folyamatos tanulási folyamat miatt csökken a különbség közte és a csapattársai között a hétvége előrehaladtával, hiszen péntekenként általában még jóval gyorsabb tempóra képes, mint a másik autót vezető pilóta.
"Pénteken jóval előttük vagyok, aztán szombaton és vasárnap egyre jobbak és jobbak. Ideális esetben Maxnak, magamnak jók a vizes edzések az első, a második és a harmadik szabadedzésen, hogy aztán mehessünk a kvalifikációra, először új pályaviszonyok között.”
Alonso a 2022-es szezont 81 ponttal a 9. helyen zárta a bajnokságában, és ezzel elmaradt Esteban Ocontól, aki egy pozícióval előtte végzett a rangsorban. Árnyalja azonban a képet, hogy Alonsónak sokkal több technikai meghibásodással kellett megbirkóznia a szezonba.