Fernando Alonso hétvégéje szombatig meseszerűen alakult, és a futam első részében is egy erős eredmény felé haladt, utána viszont sorra jöttek számára a problémák. A hab a tortán negatív értelemben pedig a verseny után kapott öt másodperces időbüntetése volt.

Alonsónak a leintést követően meg kellett látogatnia a versenybírákat, mivel az utolsó előtti körben agresszíven kígyózott a hátsó egyenesben, hogy maga mögött tudja tartani Valtteri Bottas Alfa Romeóját.

A helyzet kiértékelése után pedig a stewardok úgy döntöttek, hogy Alonso egynél többször váltott irányt védekezés közben, így megbüntették őt, aminek következtében a spanyol a hetedik helyről a kilencedikre esett vissza.

Az Alpine pilótájának azonban nem ez okozta a legnagyobb gondját az újabb balszerencsés vasárnapon. Amellett ugyanis, hogy a két virtuális biztonsági autós fázis nem a legjobb ütemben jött ki számára, a futam nagy részében még motorgondjai is voltak, és ezért kényszerült ilyen elkeseredett védekező manőverre.

„Igen, megint balszerencsénk volt a VSC-vel. Éppen a célegyenesben voltam, amikor jött, majd éppen be akartam menni a bokszba, amikor vége lett, ezért úgy döntöttünk, kint maradunk, szóval elég rosszul jött ki. A legnagyobb probléma viszont a motor volt, a 20 kör környékétől gondjaink voltak vele.”

„Nagyjából körönként egy másodpercet buktam a nem megfelelő energialeadás miatt, és attól a ponttól el is felejthettük a dobogót, szóval csak próbáltam a DRS-vonatban maradni, hogy védekezni tudjak. Ettől függetlenül viszont nehéz volt Estebannal és Charles-lal maradni, mert az egyenesben egy másodpercet vesztettem” – magyarázta Alonso.

„Ezen a hétvégén szerintem jobbat érdemeltünk a kilencedik helynél, de ettől még jó, hogy mindkét autó pontot szerzett. Összességében viszont egy nagy lehetőséget szalasztottunk el arra, hogy a pódiumért harcoljunk, mert úgy éreztem, hogy megvolt hozzá a sebességem.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL