A Formula For Success podcast legújabb epizódjában Coulthard az egykori csapatfőnökkel, Otmar Szafnauerrel beszélgetett, aki mindössze egy évet töltött az Alpine-nál. A beszélgetés során különös figyelmet kapott a Viry motorgyár bezárásának bejelentése, ami Coulthard szerint egyértelmű jele lehet az értékesítési szándéknak.
A Forma-1 jelenlegi helyzetét és gazdasági erejét jól mutatja, hogy bár a 2025-ös versenynaptár 24 futamból áll, számos új ország szeretne csatlakozni a sorozathoz. A mezőnyben jelenleg tíz csapat szerepel, de ez a szám várhatóan növekedni fog, miután a Cadillac hivatalos nevezést nyert a következő szezonra.
Szafnauer a beszélgetés során részletes összehasonlítást tett a jelenlegi és korábbi F1-es csapattulajdonosok között, ami új megvilágításba helyezi az Alpine helyzetét.
"Ha visszatekintek makroperspektívából, amikor Eddie Jordan, Frank Williams és Ron Dennis, vagy Adrian Reynard a British American Racingnél tulajdonos volt, olyan emberek vezették a csapatokat, akik mélyen értették a versenyzést" - mondta.
"Többségük az alsóbb kategóriákból küzdötte fel magát, versenyzett, junior tervező vagy szerelő volt. Még Vijay Mallya is versenyzett Indiában, így volt némi rálátása a motorsportra" - folytatta Szafnauer.
"Ha mélyen érted a motorsportot, tudod, hogy mi kell hozzá, tudod, hogy nincs messiás, nincs varázspálca, kitartó és hosszú, jó munkára van szükség a győzelemhez, mert mindenki más is hozzáértő. De az új tulajdonosok nem ilyenek, nagyon keveset értenek a motorsporthoz."
Átalakulóban az Alpine
Bár Flavio Briatore határozottan tagadta az eladási pletykákat, számos jel mutat arra, hogy változások várhatók. Az Oliver Oakes vezetésével működő csapat Jack Doohan rövid távú szerződése és Franco Colapinto várakozó pozíciója azt sugallja, hogy a pénzügyi szempontok ugyanolyan fontosak lehetnek, mint a versenypályán elért eredmények.
A csapat történelmi öröksége még mindig jelentős értéket képvisel a Forma-1-ben, hiszen különböző néven - Renault, Lotus, Alpine - számos sikert értek el. A francia motorsport rajongói számára vélhetően fájdalmas lenne, ha a csapat tulajdonost váltana, azonban az iparági trendek azt mutatják, hogy a globális márkák egyre aktívabban keresik a lehetőséget a Forma-1-be való belépésre.
Az Audi közelgő Sauber-átvétele és a Toyota Haasszal kötött partnersége is jelzi, hogy a nagy autógyártók ismét felismerték a sportág jelentőségét, az Alpine esetleges eladása így akár egy újabb nagy márka belépését is jelenthetné a sorozatba.