A 2026-os F1-es szabályrendszer alapján készülő új generációs versenyautók fejlesztése már javában zajlik az istállóknál, miközben a paddockban elsősorban a Red Bulltól az Aston Martinhoz szerződött Adrian Newey projektje tartja lázban a kedélyeket.
A brit alakulat meglehetősen gyenge teljesítményt nyújtott a 2025-ös szezon első szakaszában, ami egyre inkább arra enged következtetni, hogy a 2026-os év jelentheti számukra az újrakezdés lehetőségét. Lance Stroll mindössze 14 pontot gyűjtött az első hat futamon, Fernando Alonso pedig még egyszer sem végzett pontszerző helyen.
Az 1996-os világbajnok Damon Hill ezen a héten egy figyelemreméltó bejegyzést tett közzé X-en, amelyben Newey-val készült interjú részletét osztotta meg. A poszthoz fűzött megjegyzésében sejtelmesen csak annyit írt, hogy a tervező "rátalált valamire", ami arra utal, hogy a szakember eddig kiaknázatlan potenciált fedezhetett fel az új szabályrendszerben.
A szóban forgó beszélgetést az Aston Martin sajtóosztálya készítette, amelyben Newey részletesen beszélt a 2026-os szabályokkal kapcsolatos első benyomásairól. "Kezdetben úgy tűnt, hogy a szabályok annyira korlátozóak, hogy egy tervezőnek nehéz lesz teret találnia a kreativitásra.
Ugyanakkor amikor az ember mélyebben beleássa magát a részletekbe, rájön, hogy több rugalmasság rejlik bennük, mint ami első pillantásra látszik" – nyilatkozta a neves konstruktőr.
Párhuzamot vont a 2022-es szabályváltozással is, amikor az istállók gyökeresen eltérő aerodinamikai megoldásokkal rukkoltak elő, és csak a következő szezonok során kezdtek közeledni egymáshoz a különböző koncepciók.
"Meggyőződésem szerint 2026-ban hasonló folyamatnak lehetünk majd tanúi. A kezdeti időszakban számos különböző megoldást láthatunk majd, amelyek aztán fokozatosan konvergálni fognak egymáshoz" – mondta Newey.