Motorsport.hu|2025. 09. 21. 06:08
Gernot Dollner részletesen beszélt az Audi F1-es projektjéről és a brazil újonc szerződtetéséről.

Az Audi 2026-os Forma-1-es debütálása egyre közelebb kerül, miközben a német prémiummárka már tavaly megszerezte a Sauber irányítását. A következő idénytől már teljes egészében saját néven és arculattal versenyez majd a csapat az átalakuló királykategóriában.

Gernot Dollner, aki 2023 szeptembere óta tölti be az Audi vezérigazgatói pozícióját, a The Independentnek adott interjújában kendőzetlen őszinteséggel beszélt a háttérben zajló folyamatokról. Elárulta, hogy a Volkswagen-csoport stratégiai vezetőjeként eredetileg szkeptikusan állt az F1-es szerepvállaláshoz.

"Miután az Audihoz kerültem és más kérdéseket már sikerült rendeznünk, időt szakítottunk a helyzet mélyreható elemzésére. A csapat végül meggyőzött arról, hogy a Forma–1 a helyes út számunkra" – fogalmazott Dollner, aki szerint hamar világossá vált, hogy félmegoldások nem léteznek a sportágban.

"Rájöttünk, hogy az eredeti megközelítésünk nem volt elég határozott. A Forma–1-ben csak két út létezik: vagy megfelelően csinálja az ember, vagy jobb, ha távol marad tőle. Nincs középút, mert félmegoldásokkal csak a mezőny végén lehet kullogni" – mondta a vezérigazgató.

Ez a felismerés vezetett a Sauber teljes felvásárlásához és a folyamat felgyorsításához. "Sikerült megnyernünk a katariakat erős partnerként, majd Mattia Binottóval és Jonathan Wheatley-vel két kiváló F1-es szakembert szerződtettünk a projekt élére" – tette hozzá.

A pilótaválasztás terén is határozott elképzelésekkel rendelkeztek. A több mint egy évtizedes F1-es tapasztalattal rendelkező Nico Hülkenberg szerződtetése után egy merész húzással a fiatal Gabriel Bortoletónak szavaztak bizalmat.

"Hülkenberg már eldöntött tény volt, amikor érkeztem, utána pedig egy bátor döntést hoztunk egy fiatal versenyző mellett. Úgy vélem, a legjobb újoncot választottuk Bortoleto személyében, aki kivételes tehetség és példaértékű munkamorál jellemzi" – méltatta a brazil pilótát Dollner.

2026

A 2026-os szabályváltozások, amelyek kisebb és könnyebb autókat, valamint nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra és az elektromos meghajtásra, kulcsszerepet játszottak az Audi döntésében. "Jó kiindulási alapunk van, és a következő év fordulópontot jelent majd a történelem legnagyobb szabályváltozásával. Teljesen új erőforrások és vadonatúj karosszéria-szabályok lépnek életbe."

"Senki sem tudja pontosan, hol áll majd, és természetesen senki sem álmodozik azonnali győzelmekről. A csapatunk még mindig építkezési fázisban van. Mattia és Jonathan kiváló munkát végez a tehetségek felkutatásában, azonban létszámban még csak körülbelül kétharmadánál járunk a top csapatoknak. Míg nálunk 700 ember dolgozik, addig a legnagyobb istállóknál 1100 fő az állomány" – részletezte a helyzetet.

"A motorsport és az Audi tökéletesen illenek egymáshoz, ez pedig felpezsdíti a szervezetünket. Nem csak technológiai szempontból van mit tanulnunk. A hatékonyság központi téma a Forma–1-ben, ami sorozatgyártású termékeinknél is prioritás, de talán a legtöbbet a vezetésről és a csapatmunkáról tanultunk – hogyan szervezik a gyorsaságot, és miként strukturálják a gyors döntéshozatalt" – zárta gondolatait az Audi első embere.

Élő közvetítés