hero image
dppi

Az Aston Martin eleinte el se hitte, hogy ennyit gyorsultak

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Egészen közelről Leclerc csattanása a Ferrarival a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Vettel első győzelme a Red Bullal a hatalmas kínai káoszban

FORMA-1

Belsőkamerás videón Lando Norris szenzációs esős köre a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

Motorsport.hu
2023/03/14 14:29
Az Aston Martin Forma-1-es csapatánál először azt hitték, hibáztak, amikor látták, hogy 2023-as Forma-1-es autójuk mennyit gyorsult a tél alatt.
Ajánlott Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

A silverstone-i csapat hihetetlen átalakulása a Forma-1 eddigi legnagyobb története idén, miután Fernando Alonso megdöbbentő módon a dobogóra állhatott a Bahreini Nagydíjon. Az Aston Martin volt a második leggyorsabb autó Szahírban a Red Bullok mögött, Alonso Carlos Sainz Ferrarija és Lewis Hamilton Mercedese mellett is elment a dobogóra vezető úton.

Csapattársa, Lance Stroll a két Mercedes közé, a hatodik helyre érkezett, annak ellenére, hogy a teszteket is ki kellett hagynia, miután egy edzés közben szenvedett biciklibaleset miatt mindkét csuklójában csontok törtek, még az idénynyitón is sérülten versenyzett.

Az Aston Martiné egyértelműen a legnagyobb előrelépés a télen és mint az Auto Motor und Sportnak nyilatkozó, névtelenséget kérő mérnökük elárulta, még magukat is meglepték azzal, mennyire gyors  az AMR23:

„Olyan autót akartunk, ami minden területen jobb, mint a Red Bull tavalyi kocsija volt. A GPS-adatokból kikövetkeztetett adatokkal dolgoztunk. Amikor kiderült, hogy sikerült túl is szárnyalnunk a céljainkat, azt hittük, valahol hibáztunk.”

Az Aston Martin előrelépése a középmezőny második felébe a Red Bull esetleges legnagyobb kihívójává önmagukat is meglepte tehát. Mike Krack csapatfőnök szerint az AMR23 további fejlesztéséhez már jó alapokkal rendelkeznek.

„A költségvetési plafon korában jó alapok kellenek, mert nem költheted minden rendelkezésre álló pénzedet csak a fejlesztésre. Szerintem emiatt is voltunk olyan agresszívak, amikor kijelöltük magunknak az új autó céljait.”