Az Aston Martin alakulata a hétfői napon összehívta a vezető Forma–1-es szakembereit, miután az elmúlt három hétvégén egyszer sem tudtak a legjobb tízben végezni.

A silverstone-i bázisú alakulat pocsék három hétvégén van túl, ezt nem túlzás kijelenteni. Sem Fernando Alonso, sem pedig Lance Stroll nem tudott kellő tempót kisajtolni az AMR25-ből, amely jelen állás szerint csak a középmezőny második felébe tartozik.

A csapat persze tisztában van azzal, hogy fejlődniük kell, amennyiben nem akarnak visszacsúszni a konstruktőri tabellán. Most ugyan még a hetedik helyet foglalják el, de a Racing Bulls, az Alpine és a Sauber sincs tőlük messze. Egy olyan alakulat számára, amely a következő évtől kezdve már futamokat és bajnokságot nyerne, a jelenlegi teljesítményük enyhén szólva is elfogadhatatlan.

Ezért nem is véletlen, hogy Andy Cowell csapatfőnök a szaúdi viadal után elmondta, azonnal szeretnének talpra állni és kitalálni, milyen irányba folytassák tovább ezt a szezont. „Hétfőn összeülünk majd, hogy átgondoljuk, mit tanultunk a mostani triplahétvége folyamán, és feltesszük a hogyan tovább kérdést” – válaszolta a The Race kérdésére Cowell.

Az Aston Martin eközben persze egyáltalán nem szeretné elvonni a figyelmét 2026-ról, de a jelenlegi helyzetükben talán kénytelenek lesznek kicsit több forrást fordítani a mostani autójukra. Nagy átalakításokra azonban nem fog sor kerülni, így inkább a jelenlegi csomagjukból hoznák ki a legtöbbet.

„Többet is kihozhatunk az autóból? Igen, szerintem igen. Úgy vélem, sok olyan terület van, melyeket ha megvizsgálunk az előző három futamra vetítve, akkor látható, hogy többet is ki lehetne hozni az autóból. Ez elég a futamgyőzelemhez? Nem, de ettől még megtehetünk bizonyos dolgokat.”

„Még mindig tanuljuk az autót, miközben ott van az a sok új berendezés is a gyárban, melyeket még jobban lehetne hasznosítani a folytatásban” – hangsúlyozta a csapatfőnök. Nagy ugrást persze már nem várhatunk tőlük idén, hiszen Cowell korábban azt is kijelentette, hogy a márciusban munkába állt Adrian Newey „100 százalékig 2026-ra fókuszál”, az idei autó kapcsán pedig csak általános segítséget nyújt, és nem folyik bele jobban a napi teendőkbe.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL