Az Alpine csapatánál egyre nagyobb a nyomás Franco Colapintón, miután a Magyar Nagydíjon ismét a mezőny végén végzett, ráadásul egy hosszú, tíz másodperces bokszkiállás is hátráltatta. Bár az időmérőn sikerült Pierre Gaslyt megelőznie és a 14. rajthelyet megszereznie, a futamon mindketten visszaestek, végül az utolsó két pozícióban zártak.
Az argentin pilóta továbbra is pont nélkül áll 2025-ben, miközben egyre élénkebb találgatások folynak a jövőjéről. Flavio Briatore, az Alpine első embere eddig támogatóan állt Colapintóhoz, de most már egyértelműen új lehetőségeket keres. Mint mondta, a csapat jelenleg csak Gasly pontszerzésére számíthat, ezért elvárja Colapintótól is a jobb eredményeket.
Az elmúlt hetekben felmerült, hogy Jack Doohan akár már a Belga Nagydíjon visszaveheti Colapinto helyét, ám ez végül nem történt meg. Az Alpine házon belül Doohan és Paul Aron nevét is fontolgatja, miközben Briatore a pilótapiacot is figyeli.
Valtteri Bottas neve is felmerült, főleg mióta a Mercedes is szeretné, ha a finn a 2026-tól Mercedes-motoros Alpine-hoz igazolna. Bár Bottas korábban azt jelezte, hogy inkább a Cadillac felé hajlik, legutóbb már nem zárta ki, hogy rövid távra az Alpine-hoz szerződjön.
A legfrissebb pletykák szerint Sergio Perez is képbe került, miután a mexikói pilóta Red Bulltól való távozása után mindenképp szeretne visszatérni az F1-es mezőnybe. Briatore kifejezetten tapasztalt versenyzőt keres, és Ralf Bach újságíró szerint Perezt sem szabad leírni az Alpine-jelöltek közül.
„Briatore továbbra is kritikusan figyeli Colapintót, és mindenki tudja, hogy mindig több vasat tart a tűzben” - fogalmazott Bach. „Nem titok, hogy már Bottasszal is tárgyalt, de Perez sem elhanyagolható opció, hiszen óriási tapasztalattal bír, ráadásul Carlos Slim támogatása révén jelentős anyagi hátteret is hozhatna az Alpine-hoz. Briatore számára Perez szerződtetése igazi win-win helyzet lenne, ezért nem zárnám ki, hogy ez meg is valósul.”
Colapinto helyzete tehát egyre bizonytalanabb, hiszen a csapatnál úgy látják, nemcsak a tempója, hanem a hibái is komoly problémát jelentenek. A Williamsnél tapasztalt balesethullámát az Alpine-nál sem sikerült levetkőznie, így többször is veszélybe sodorta a konstruktőri pontversenyben amúgy is lemaradó csapatot.
Martin Brundle is azon a véleményen van, hogy Colapintónak komoly változtatásokra van szüksége a nyári szünetben, ha 2025 után is a Forma-1-ben szeretne maradni.