Az amerikai gyártó 2026-os F1-es belépéséhez keresi a megfelelő partnert, miután a Jim Beam és a Tommy Hilfiger már beszállt a projektbe.

Jelentős névadó szponzort keres a Cadillac F1-es csapata, amely akár évi 70 millió dollárt is fizethet a márka népszerűsítéséért. Az amerikai gyártó nemrég jelentette be többéves együttműködését a Jim Beam whiskey márkával, amely újabb mérföldkő a 2026-os F1-es szereplés előkészítésében.

A szabályváltozások nyomán 11 csapatosra bővülő mezőnyben az amerikai istálló széles skálán mozgó szponzorációs lehetőségeket kínál, az évi 500 ezer dollártól egészen a 70 millió dollárig terjedő csomagokkal. Eddig két jelentős partnert sikerült megnyerniük: a Tommy Hilfiger ruházati márkát és a Jim Beam szeszesital-gyártót.

A Sports Business Journal beszámolója szerint a Cadillac az egyetlen csapat, amelynek még nincs névadó szponzora, miután a McLaren idén bejelentette együttműködését a Mastercarddal. A leendő főszponzor kiemelt reklámfelületeket kapna az autón, valamint megjelenne a csapat ruházatán és részesülne a vendéglátási és marketing jogokból is.

Amennyiben nem találnak egyetlen nagy névadó szponzort, akkor két-három "elsődleges" partner bevonásával is megelégednének, egyenként évi 40-50 millió dolláros értékben. A további szponzorációs szintek között szerepelnek prémium partnerek (3-5 hely, 20-30 millió dollár/év), hivatalos csapatpartnerek (minimum 8 pozíció, 3-15 millió dollár/év) és technikai beszállítók (500 ezer dollártól).

Chris Lencheski, a SKI Partners társalapítója és a Phoenicia Sport & Entertainment vezetője szerint jelentős az érdeklődés a lehetőségek iránt. "Számos minőségi vállalat érdeklődik, különösen külföldről, hogy támogassa a General Motors F1-es projektjét. A GM a világ egyik legnagyobb autógyártója, és amikor egy ilyen kaliberű cég új sportágba lép be, különösen a motorsportba, az mindig komoly figyelmet generál" – nyilatkozta.

Lencheski elárulta, hogy egy energia/technológiai szektorból érkező márka érdeklődik a névadó szponzori pozíció iránt, de alacsonyabb, 30-40 millió dolláros éves díjért. "Az ideális partner olyan globális szereplő lesz, aki a sport, a kultúra és a szórakoztatás területén is jelen van, hiszen az F1 kulturális termék is egyben. A döntő tényező az lehet, ha ki tudják használni a GM infrastruktúráját új B2B kapcsolatok kiépítésére" – tette hozzá.

Cadillac