Egyre több forrás állítja nagy bizonyossággal, hogy a Cadillac összeállította pilótapárosát a 2026-os Forma–1-es bemutatkozásra. Az amerikai gyártóhoz Sergio Pérez és Valtteri Bottas csatlakozhat, ami tapasztalt párost jelentene a General Motors projektje számára.
Gary Anderson, a The Race szakértője és a Jordan egykori vezető tervezője ugyanakkor kétségeit fejezte ki ezzel a döntéssel kapcsolatban. Szerinte egy újonnan érkező istállónak nem csupán rutinos pilótákra van szüksége, hanem legalább egy fiatal tehetségre is, aki hosszabb távon biztosíthatja a fejlődést.
„Egy friss csapat számára a versenyzők tapasztalata kulcsfontosságú, hiszen a tesztlehetőségek rendkívül korlátozottak” – magyarázta Anderson.
„Más alakulattal ellentétben ők nem rendelkeznek korábbi autókkal, amelyeken begyakorolhatnák a működési folyamatokat. Mindezt az előszezoni teszteken kell elvégezni, ahol az idő szinte repül, és mire észbe kapnak, máris ott lesznek az első nagydíj rajtjánál.”
Az egykori tervező szerint a szimulátorok segíthetnek ugyan, de nem pótolják a pályán szerzett tapasztalatot.
„Ezért tartanám ideálisnak, ha a Cadillac egy rutinos versenyző mellé egy fiatal, ígéretes pilótát is beültetne. Így egy-két szezon alatt fel lehetne építeni azt a versenyzőt, aki a csapat előrelépésével párhuzamosan azonnal eredményeket tud hozni.”
Anderson hozzátette, hogy a kezdeti idényekben még a legjobb pilóták is legfeljebb néhány pontszerzésben bízhatnak. Ha viszont a gárda idővel versenyképessé válik, Bottas és Pérez már pályafutásuk végén járhatnak, ami nehézséget okozhat az új sztárversenyző megtalálásában.
A szakértő a Jordan 1991-es debütálásával hozott párhuzamot. Akkor Andrea de Cesaris és Bertrand Gachot tapasztalata segített átvészelni az előkvalifikációt, de amikor a spái hétvégén megérkezett Michael Schumacher, azonnal megmutatta, mire képes egy fiatal titán. A mindössze 22 éves német akkoriban egy teljesen ismeretlen autóval és pályán is a 7. rajthelyet szerezte meg, míg rutinos csapattársa csak a 11. lett.
„Schumacher mindössze egyetlen hétvégét töltött velünk, de már az is elég volt ahhoz, hogy de Cesaris is lássa, a feladat egy pilóta számára nem az, hogy a korábbi autóihoz hasonlóvá alakítsa az új versenygépet, hanem hogy kihozza belőle a maximumot” – emlékezett vissza Anderson.
