A Forma–1-es csapatok technikai vezetői nem támogatták egyhangúlag a 2026-os szabálymódosítási javaslatot.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legutóbbi genfi ülésén nem született megegyezés a 2026-os technikai szabályok egyik kulcsfontosságú elemének módosításáról. A Motorsport.com információi szerint az aktív aerodinamikai elemek szabályozását érintő változtatáshoz szükséges egyhangú támogatást nem sikerült megszerezni.

Az Olasz Nagydíjat követő hétfőn megtartott találkozón a csapatok technikai szakemberei gyűltek össze, hogy megvitassák a 2026-os forradalmi szabályváltozások egyes részleteit. A napirendi pontok között szerepelt a szárnyak méreteit meghatározó szabályrendszer egyszerűsítése is, különös tekintettel az első és hátsó aktív aerodinamikai elemekre.

Szakmai körökben azonban többen úgy vélték, szeptember már túl késői időpont lett volna az új szárnykoncepció kutatási paramétereinek meghatározására, ezért nemet mondtak ennek felvetésére. Az elutasítás mögött vélhetően azok a csapatok állnak, amelyek már jelentős előnyre tettek szert az aerodinamikai fejlesztések terén, amit az FIA hivatalosan csak 2025. január 1-jén nyitott meg.

A bizalmas információk szerint a szövetség továbbra is keresi a megfelelő aerodinamikai hatékonyságot, amely segíthet csökkenteni az elektromos energiafogyasztást a versenykörök során. Különös aggodalomra ad okot, hogy bizonyos pályákon, ahol az MGU-K kevesebb fékezési energiát tud visszanyerni, az akkumulátor még a kör befejezése előtt lemerülhet.

Jellemző példa erre Monza, ahol a hosszú egyenesek és a kevés komoly fékezési zóna miatt a versenyzőknek esetleg az úgynevezett "lift and coast" technikához kell majd folyamodniuk. Ez azért lehet szükséges, hogy elkerüljék a hibrid rendszer által biztosított, közel 500 lóerős többletteljesítmény elvesztését a pálya egyes szakaszain.

A jelenlegi irányítási struktúra - amely minden változtatáshoz egyhangú szavazást követel meg -, jelentősen megnehezíti a szabályok módosítását ebben a kritikus időszakban. Nem véletlen, hogy Stefano Domenicali, a Forma–1 vezérigazgatója is a döntéshozatali rendszer átalakítását sürgeti.

2026