A Marina Bay-i verseny előtt különleges módszerrel készült Gabriel Bortoleto, aki vastag kabátokban szimulátorozott a hőség szimulálására.

A Forma–1 történetének egyik legmegterhelőbb versenye előtt állunk, hiszen a Szingapúri Nagydíj nemcsak technikai szempontból jelent óriási kihívást a pilótáknak, de a szélsőséges időjárási körülmények miatt fizikailag is rendkívül megterhelő.

A 2025-ös újonc, Gabriel Bortoleto most először néz szembe a Marina Bay-i utcai pálya kihívásaival. A brazil pilóta, aki két szezont töltött a Forma–2-ben és a Forma–3-ban, ugyan már ismeri a legtöbb pályát, de Szingapúr teljesen új terep számára.

A Marina Bay-i aszfaltcsík nem csupán kanyargós vonalvezetése és nagy sebességű szakaszai miatt jelent kihívást, ugyanis a magas hőmérséklet és a fojtogató páratartalom extra pszichológiai terhet is ró a versenyzőkre, különösen az újoncokra. Nem véletlen, hogy Lewis Hamilton egyenesen "az év poklának" nevezte a szingapúri versenyt, hozzátéve, hogy az egyetlen boldog pillanat, amikor véget ér a futam.

A szélsőséges körülményekre reagálva az FIA hőségriasztást adott ki, aminek értelmében minden pilótának kötelező lesz hűtőrendszert használnia a hétvége során, ugyanis szombatra és vasárnapra egyaránt 31 fokos hőmérsékletet jósolnak. Ha valaki mégsem kívánja használni a hűtőmellényt, súlyokat kell elhelyeznie az autójában a tömeg kiegyenlítése érdekében.

A csütörtöki sajtónapon Bortoleto elmondta, hogy ő maga különleges módszert választott, hogy felkészüljön a megpróbáltatásokra.

"Otthon, Monte Carlóban szoktattam magam a pályához, 500 kört tettem meg a szimulátoron. A megszokott póló helyett két vastag kabátot vettem fel éjszaka, hogy szimuláljam a hőséget" – árulta el a brazil pilóta a szingapúri médianapon.