A Magyar Nagydíjat követően a Forma-1 mezőnye négyhetes pihenőre vonult, amely során a versenyzők és a csapatok is szusszanhatnak egyet, mielőtt a hollandiai Zandvoortban folytatódna a szezon. Ez az időszak nem csupán lazításról szól, ugyanis a sportági szabályzat szigorúan meghatározza, mi engedélyezett és mi tilos ebben az időben.
A nyári szünet jelentősége nem véletlenül került be az előírások közé - minden csapat köteles 14 egymást követő napra teljesen leállítani a gyári munkát júliusban vagy augusztusban. Az időzítés szabadon választható, de a legtöbben a középső két hetet választják, hogy a futamok közötti átállás zökkenőmentes legyen. Ennek ellenére előfordul, hogy egyes istállók eltérő időpontban tartják meg a kötelező leállást.
A gyárak bezárása alatt tilos bármilyen fejlesztési vagy gyártási munkát végezni az autókon, nem lehet új alkatrészeket tervezni, sem találkozókat szervezni, sőt a szélcsatorna használata is szigorúan tiltott. Kizárólag karbantartási feladatok, illetve a csapat működését biztosító alapvető tevékenységek engedélyezettek.
Ha egy autó megsérül, csak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyásával lehet javításokat végezni rajta. Azok a részlegek, amelyek nem befolyásolják közvetlenül a teljesítményt - például a marketing vagy a könyvelés -, a megszokott rendben dolgozhatnak tovább.
A szabályozás célja, hogy egyik csapat se szerezzen előnyt a többiekkel szemben, miközben a költségek is csökkennek. A kötelező leállás lehetőséget ad arra, hogy a csapatok dolgozói végre valóban kikapcsolódjanak, szabadságra menjenek, családot, barátokat látogassanak. Sok részleg számára ez az első igazi pihenő a karácsonyi szünet óta.
A versenyzők számára is eljön a feltöltődés ideje, hiszen a Magyar Nagydíj utáni kötelező megbeszélések és PR-feladatok után ők is szabadságra mennek, ugyanakkor a kötelező leállás után ismét teljes erőbedobással készülhetnek majd a szezon hajrájára, amely idén augusztus végén, a Holland Nagydíjjal veszi kezdetét, és tíz további hétvégén át tart majd.
