Joe Saward F1-es újságíró érdekes információkat osztott meg legfrissebb blogbejegyzésében a Volkswagen egyik márkájának, az Audinak a beszállásával kapcsolatban.

Miközben azt a Volkswagen Csoport főnöke, Herbert Diess is megerősítette, hogy a Porsche és az Audi is érkezni fog a Forma–1-be 2026-tól, azt továbbra sem lehet tudni, hogy pontosan milyen formában.

A helyzet a Porsche esetében egyértelműbb, hiszen velük kapcsolatban már jó ideje azt hangoztatják, hogy a Red Bull motorpartnerei lesznek. Az Audi ezzel szemben mintha kissé tanácstalan lenne. Ők állítólag elsősorban meg szeretnének venni egy jelenlegi istállót, ebben az esetben pedig több opciójuk is lehet.

Ha mondjuk az Aston Martint vennék meg, akkor nem futtathatnának Mercedes-motorokat, mivel a két márka egyértelmű versenytársa egymásnak. A Ferrari nem valószínű, hogy engedné, hogy a motorjait Audinak nevezzék, a Renault-t jelenleg nem érdekli ez a téma, míg a Red Bull megállapodásban áll a Hondával 2026-ig, utána pedig elvileg jön a Porsche.

Az Audi persze akár építhetne egy jelenlegi generációs motort is, de ez vélhetően nem lenne a legokosabb döntés, hiszen lényegében csak pár szezonra költenének el feleslegesen sok pénzt. Ha úgy döntenek, hogy már 2026 előtt jönni akarnak, akkor a leglogikusabb lépés az lehetne, hogy csendestársként szállnak be egy istállóba, miközben készülődnek az új motorszabályokra.

Az Audi Saward szerint most elsősorban az Aston Martint vagy a Saubert (vagyis Alfa Romeót) szeretné megvenni. Ezekben az esetekben változna a branding, de a motoroknál nem lehetne használni az Audi nevet.

Az Aston Martin megvétele talán nem lenne a legjobb dolog, hacsak a jelenlegi tulajok nem akarnak megszabadulni tőle. Úgy tudni azonban, hogy Lawrence Stroll talán éppen ezen gondolkozik, mivel sem maga az autógyár, sem a versenycsapat nem teljesít jól.

Úgy tudni, a márka első negyedéves autóeladásai jelentősen csökkentek, a nemrég piacra dobott DBX-modell nem úgy fogy, ahogyan tervezték, az adósságuk pedig növekszik. És miközben azt mondják a cégnél, hogy a terveik szerint haladnak, nemrég megváltak Tobias Moers vezérigazgatótól, kinek helyét a 76 éves Amedeo Felisa veszi át.

Saward úgy tudja, Stroll és befektetői most már aktívan keresik a lehetőségeket az Aston Martin eladására, és így jöhet a képbe a saját csapatot akaró Audi. A kérdés csak az, a németek át akarnak-e venni egy ennyire problémás márkát és F1-es istállót, amely közel sem teljesít úgy, ahogyan az elvárható lenne.

Mindezek alapján úgy tűnik, hogy talán mégis a Sauber lehet majd a befutó, amennyiben persze a vételár és a feltételek megfelelőek lesznek. Ők már ráadásul bizonyították a BMW oldalán a 2000-es évek második felében, hogy tudnak versenyképes autót építeni, ha adottak hozzá a források.

Miközben tehát még mindig sok a kérdőjel a Volkswagen márkáinak beszállása körül, némileg azért már tisztázódni látszik a kép, és formálódni kezdenek a különböző lehetőségek is. Kíváncsian várhatjuk, miként folytatódik tovább ez a történet.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL