A Monacóban hatodik helyezést elérő Isack Hadjar első Forma-1-es szezonjának felénél járva őszintén beszélt a paddockban szerzett tapasztalatairól, csapatbeli helyzetéről és arról, miként változott meg az élete a királykategóriába való feljutása óta. A fiatal francia versenyző figyelemreméltó önreflexióval tekint eddigi teljesítményére, miközben magabiztosan tekint a jövőbe.
Az idény első felében nyújtott eredményeivel alapvetően elégedett a Racing Bulls pilótája, bár elismeri, hogy akadtak kevésbé sikeres hétvégék is pályafutásában. „Középmezőnybeli csapatnál versenyzünk, ezért könnyen előfordulhat, hogy kicsúszunk a legjobb tízből, ugyanakkor rendkívül gyorsan alkalmazkodtam az F1 tempójához, és kifejezetten komfortosan érzem magam a csapatomnál" – fogalmazott Hadjar, aki nem tűzött ki konkrét célokat maga elé a szezon hátralévő részére vonatkozóan.
A húszéves pilóta számára a pontszerzésen túl elsősorban az a fontos, hogy maximumot hozza ki az autójából. Elmondása szerint a Forma-1-ben mindig is „kilövőszéken ülnek" a versenyzők, folyamatos nyomás nehezedik rájuk, hogy minden futamon a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák. „Tizenkét verseny után úgy érzem, jól alakulnak a dolgok, nyugodt vagyok, és biztos vagyok benne, hogy jövőre is a rajtrácson leszek. Az autóval kapcsolatos maximalizmus olyan elvárás, amit elsősorban magammal szemben támasztok" – hangsúlyozta.
Hadjar eddigi teljesítményével számos szakértőt lenyűgözött, sokan már a Red Bull főcsapatában látják a jövőjét. A francia pilóta ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: „Amikor látom, milyen eredményeket érek el az autómmal, és hogyan tudom kihozni belőle a maximumot... Tény, hogy a Red Bullhoz való kerülés lenne a normális pályaívem. Négy évvel ezelőtt csatlakoztam a Red Bull Junior Teamhez, ez tehát a végcél. Ha jövőre a Red Bullnál versenyzek, az nagyszerű, de nem sietek, és amennyiben a jövő évi autóm versenyképes lesz, akkor is elégedett leszek."
A paddockban uralkodó légkörrel kapcsolatban Hadjar kiemelte annak egyedi jellegét és kihívásait. „Rendkívül fárasztó környezet, hosszúak a napok. Tudni kell egyensúlyt teremteni a sportszakmai oldal, a teljesítmény, a mérnöki munka, valamint a médiával kapcsolatos kötelezettségek között. Maximalizálni kell az energiádat, ami szokatlan gyakorlat, de minden hétvégével egyre komfortosabban érzem magam. Emlékszem az első nagydíjaimra, amikor a hétvége előrehaladtával jelentősen csökkent az energiaszintem, de ez egyre jobb lesz" – vallotta be a francia tehetség.
A fiatal pilóta számára Pierre Gasly jelenti a legfontosabb mentort a paddockban. „Közel állunk egymáshoz, közös munkatársakkal dolgozunk, hasonló csapatokon mentünk keresztül. Sokat beszélgettünk, rengeteg tanácsot adott az elvárásokkal és a versenyhétvégék menedzselésével kapcsolatban" – árulta el Hadjar.
Sokan keménykezű versenyzőként jellemzik a fiatal franciát, amivel kapcsolatban tisztázta álláspontját: „Ez nem a pályán mutatott viselkedésemről vagy más versenyzőkkel való bánásmódomról szól. Inkább a hozzáállásomról. Felkészületlenül érkeztem az F1-be, nem ugyanazokkal a lehetőségekkel, mint mások. Mentálisan erős vagyok és soha nem adom fel. A pályán ugyanakkor tisztán és határozottan versenyzek."
Az F1-es pilótává válás teljesen megváltoztatta Hadjar életét, amit ő maga is elismer. „Az életem gyökeresen átalakult. Tizennégy évig dolgoztam azért, hogy eljussak idáig. Végre valóra vált, és pontosan olyan, ahogy elképzeltem. Természetesen zsúfolt a programom. Húszévesen szeretnék időt tölteni a barátaimmal és a családommal, ami bonyolult, de ezt is vállaltam" – fogalmazott őszintén.
Az új elvárásokkal és kötelezettségekkel kapcsolatban Hadjar megjegyezte, hogy vannak kellemesebb és kevésbé élvezetes tevékenységek. „Szerencsés vagyok, hogy olyan eseményen vehetek részt, mint a Motormania. Aztán vannak a forgatási napok és marketingnapok, amik megőrjítenek. Csak haza szeretnék menni, és látni a barátaimat, de ez is a munka része. Ez olyasmi, amire nem gondoltam, amikor a Forma-1-be érkeztem: tudni, hogyan menedzseljem az időmet a lehető legjobban egész évben. Tapasztalatot szerzek, és tudom, hogyan szervezzem meg magam a következő szezonra."
A hírnévvel kapcsolatban Hadjar meglepően földönragadt. „Nem vagyok Cristiano Ronaldo. Még mindig ki tudok menni az utcára és találkozni a barátaimmal, szóval ez rendben van. Amikor emberekkel találkozom, nem érzem magam elnyomva. Nem vagyok szupersztár, szóval szerintem jó a kompromisszum" – zárta gondolatait a Racing Bulls pilótája.