hero image

Häkkinen: „Ezért a Red Bullé a leggyorsabb autó”

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Sainz már fel is próbálta a Ray Ban különleges F1-es napszemüvegét

FORMA-1

Jenson Button 15 éve ismét sokkolta az F1-et

FORMA-1

Nagy bejelentést tett az Audi elődje az F1-ben, elkelt egy hely 2025-re

FORMA-1

Ma 26 éve futotta 100. F1-es nagydíját Mika Häkkinen

Motorsport.hu
2022/05/10 07:52
Max Verstappen egy igen jó statisztikával rendelkezik az idei futamokon, hiszen ahányszor eddig célba tudott érni, annyiszor az első helyen intette őt le a kockás zászló. Mika Häkkinen szerint most a Red Bull lehet a legmagabiztosabb.
Ajánlott Nagy bejelentést tett az Audi elődje az F1-ben, elkelt egy hely 2025-re

A bajnokság képe mintha némileg változni kezdene, miután Verstappen Imola után Miamiban is győzedelmeskedni tudott, a Ferrarinak pedig nemigen volt válasza a bikások erős tempójára, még ha nagyon közel is voltak hozzájuk vasárnap.

A címvédő lemaradása a történtek fényében már csak 19 pont Charles Leclerc-rel szemben, a bajnokság tehát ismét nagyon nyitott, miközben két futammal ezelőtt még teljesen más volt a helyzet. A korábbi kétszeres F1-es bajnok, Häkkinen úgy véli, most fordult a kocka.

„Ez egy újabb fontos győzelem volt Max számára, és ha figyelembe vesszük, hogy minden olyan versenyen nyerni tudott, ahol célba ért, elmondhatjuk, hogy a Red Bullnak mindenképpen gyorsabb csomagja van, mint a Ferrarinak” – írta a finn a Unibeten vezetett rovatában.

A bahreini és a melbourne-i problémákat leszámítva Häkkinen szerint Verstappen idén többször is megmutatta már, hogy miért nyerte meg tavaly a világbajnoki címet. Szerinte ráadásul a holland teljesen ura volt a helyzetnek Miamiban, még a biztonsági autós újraindítást követően is, amikor Leclerc próbált nyomást rá helyezni.

Ebben pedig meglátása szerint a Red Bull autójának egyik idei kiemelkedő sajátossága segített. „Az egyenesekben gyorsabbak voltak a Ferrarinál, ami azt jelentette, hogy hiába használhatta Charles a DRS-t, még úgy sem tudott visszatámadni.”

Ez a különbség pedig már a szezon eleje óta megvan a két konstrukció között, és több alkalommal is lehetővé tette Verstappen számára, hogy hátulról jőve, akár nagy távolságból is támadni tudja ellenfelét.