hero image
Mika Häkkinen / Twitter

Häkkinen nem rajong a további utcai versenyekért

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

A volt csapattulajdonos "erőszakosabb" Norrist akar látni

FORMA-1

Günther Steiner szerint tisztázni kellene pár dolgot Alonso büntetése után

FORMA-1

Szívműtéten esett át a Forma-1 egyik legnagyobb botrányhőse

FORMA-1

Ma 15 éve, hogy a Brawn GP sokkolta a Forma-1-et Buttonnal

Motorsport.hu
2023/01/18 10:59
Mika Häkkinen úgy véli, a Forma-1 rossz irányt választ abban az esetben, ha pusztán pénzügyi megfontolásból további utcai versenyeket vesznek be a naptárba. Szerinte egész egyszerűen bizonyos pályák nem alkalmasak arra, hogy versenyezzenek rajtuk, bár azt is belátja, hogy szórakozási lehetőségekben bővelkednek.
Ajánlott Az F1 ígéri: 2026-ban bivalyerős, de nehezebben vezethető és könnyebb autók jönnek

Az utóbbi időben a Forma-1 vezetősége arra törekszik, hogy minél több versenyt tartsanak meg a szezonban, ám ennek nem mindenki örül felhőtlenül. A pilóták több alkalommal szóvá tették, hogy rettentő erőfeszítésbe telik ilyen sok futamon rajthoz állni, ráadásul a mérnökök és szerelők emiatt alig térhetnek haza a családjukhoz.

A Forma-1 színesítésének megoldását abban is látják, hogy több utcai versenyt kívánnak tartani, aminek előnyeihez azonban sok hátrány is párosul. Általánosságban elmondható ugyanis, hogy az utcai versenyek nem arról híresek, hogy sok előzést lehet látni, mivel az adottságaik nem rugalmasak ahhoz, hogy a kiélezett versengésnek teret adjanak.

„Megértem, hogy mindenki pénzt akar keresni, de ennek van egy határa” – jelentette ki a kétszeres bajnok a Top Gear kérdésére, mely arra vonatkozott, hogy szerinte szükség-e van még több utcai pályára a Forma-1-es naptárban.

„Szerintem ez pusztán az egyensúlyról szól” – folytatta Hakkinen. „Nem lehet minden futam városban, és nem lehet minden futam a városokon kívül, szóval egyensúlyt kell teremteni. Az élet ugyanilyen. Nem kaphatunk meg mindent, amit akarunk.”

„Ez a józan észről szól: tudjuk, hogy az utcai pályák kompromisszumokat követelnek. Nem lehet nagy épületeket mozgatni, nem lehetnek hatalmas dombok és irányváltoztatások a kanyarokban. Kompromisszumokat kell kötni.”

Az egykori McLaren-kiválóság ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy miért olyan vonzó a nézők számára egy olyan futam, mint mondjuk Baku vagy Monaco, ahol számos szórakozási lehetőség közül választhatnak a Forma-1 rajongói.

„Tudjuk, hogy a városok rengeteg látnivalót kínálnak a rajongóknak. Vannak éttermeik, bevásárlóközpontjaik, gyönyörű szállodáik. Az emberek az erkélyükről nézhetik a versenyt. A Forma-1 az Forma-1, egy luxusüzlet, és az emberek hihetetlen hangulatot élvezhetnek. Szóval az, hogy a városokban rendeznek futamokat, szerintem zseniális.”