A brit pilóta fáradhatatlanul dolgozott a háttérben, hogy alkalmazkodjon új környezetéhez, hosszú órákat töltött a maranellói gyárban a 2025-ös szezonra készülve. A Ferrari jelentős futásmennyiséget biztosított számára a téli időszakban, négy privát tesztet szervezve Barcelonában és a fioranói tesztpályájukon.
Hamilton kisebb balesetet szenvedett az SF-23-assal Barcelonában, ami apró visszalépést jelentett felkészülésében. Ennek ellenére pozitív visszajelzéseket adott mérnökeinek az autóról, még a 12-es kanyarban történt incidens után is.
A 40 éves pilóta igyekszik minél hamarabb integrálódni a Ferrariba, elfogadva a csapat kultúráját és kiépítve kapcsolatát új kollégáival. Hamilton olaszul tanul, és motorhome-ját közel helyezte el Enzo Ferrari egykori házához.
A Motorsport.com beszámolója szerint Hamilton módosításokat kért kormánykerekén, hogy maximálisan kényelmesen érezze magát az autóban. A pilóta áthelyezte az elektromos rendszerkezelést (S0C) a kormánykerék alsó részére, ami figyelemreméltó változtatás, mivel „egyetlen Ferrari-pilóta sem" tett ilyet 2015 óta, amikor Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen alkotta a maranellói istálló párosát.
A Ferrari mindig is igyekezett megfelelni a pilóták kéréseinek az autó rendszereinek módosításával kapcsolatban, ami kulcsfontosságú volt Hamilton korábbi, Mercedesnél elért hihetetlen sikereihez is.