Mivel a 2022-es szezon a szabályváltozásoknak köszönhetően teljesen új korszakot nyitott a száguldó cirkuszban, így a csapatok nagy része az állandóság mellett döntött a pilótapárosokat illetően.
Ennek megfelelően, egy-két kivételtől eltekintve a már jól bevált versenyzőkkel vágtak neki az esztendőnek, idény közben viszont sok változás történt.
Több pilótának is lejárt a kontraktusa az idei szezon végén, de nem mindenki "dolgozott meg" eléggé a hosszabbításért és ez vélhetően jövőre sem lesz másképp.
Jelenleg hét olyan versenyző van a rajtrácson, akinek 2023-ig tart a szerződése mostani csapatánál, ami újabb izgalmas időszakot vetít előre.
Az első és legnagyobb név a listán természetesen a hétszeres világbajnoké, de jelenleg nehezen elképzelhető, hogy a Mercedes ne újítsa meg Lewis Hamilton szerződését.
Mindkét fél többször hangsúlyozta az elmúlt időszakban, hogy még ezen a télen nyélbe üthetik az üzletet, Hamilton pedig szeretne ismét visszatérni a futamgyőzelmek útjára - ha már ez idén pályafutása során először nem jött össze neki.
Három olyan versenyző is akad, aki már idén is ott volt a mezőnyben, de jövőre mindenképpen villantania kell, ha szeretné meghosszabbítani Forma-1-es tartózkodását.
Cunoda Júki, Csou Kuan-jü és Kevin Magnussen jövője sincs kőbe vésve, így kulcsfontosságú lesz számukra, hogyan teljesítenek 2023-ban.
Cunoda maga is elismerte, már az is meglepte, hogy kapott egy második évet a Forma-1-ben, Franz Tost csapatfőnök azonban egyelőre bízik a japánban, és ez lehet a pilóta esélye. Tost leszögezte, csak és kizárólag a versenyzőtől függ, hogy kap-e újabb lehetőséget, így a teher azért ott pihen Cunoda vállán.
Csou második évét kezdheti meg az Alfa Romeo színeiben, és a hinwili alakulat szintén elégedett a teljesítményével. Ugyanakkor, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a csapat erőteljesen támogatja Theo Purchaire-t, így ha a kínai nem mutat fejlődést, könnyedén kikerülhet a képből.
A legnyugodtabb talán az a Kevin Magnussen lehet, aki gyakorlatilag a strandról tért vissza a Haashoz, miután az amerikai istálló megvált Nyikita Mazepintől, de gyorsan lerázta magáról a rozsdát.
A dán a bahreini szezonnyitón azonnal egy ötödik helyezéssel jelentkezett, majd Brazíliában megszerezte a csapat fennállásának első pole pozícióját, nagyon rosszul kell teljesítenie ahhoz, hogy Günther Steinerék ne benne gondolkodjanak 2024-től is.
Érdekes lehet Nico Hülkenberg helyzete, hiszen a rutinos német pilóta 2019 után lesz ott ismét teljes állású versenyzőként a rajtrácson, a nyomás pedig viszonylag nagy lehet rajta, hiszen a sokak által kedvelt Mick Schumachert pöckölte ki a Forma-1-ből.
Tovább bonyolítja a dolgokat, hogy a múltban nem ápolt felhőtlen viszonyt következő csapattársával, Kevin Magnussennel, a korából adódóan viszont nem meglepő, hogy egyelőre csak egy évre szóló kontraktust kapott a Haastól.
Szintén jövőre kell bizonyítania Logan Sargeant-nek és Nyck de Vriesnek, hogy helye van a legjobbak között, a Willaims és az AlphaTauri újonca is csak a jövő évre kapott megbízatást egyelőre.
Az amerikai esetében leginkább az lesz a fontos, hogy képes legyen hasonlóan stabil teljesítményt nyújtani, mint amilyet Alex Albon mutatott idén, míg a holland egy jó szezonnal akár abban is reménykedhet, hogy előléptetik a Red Bullhoz Sergio Perez helyére.