Az idei bahreini verseny sokkal összetettebb stratégiai kihívások elé állítja a csapatokat, mint azt a kvalifikáció eredményei sejtetik. A rendkívül érdes aszfaltburkolat és a megemelkedett pályahőmérséklet miatt a gumikopás meghatározó szerepet játszik majd az 56 körös futamon, amelyen elsősorban az autók hátsó tengelyét éri fokozott igénybevétel.
Az időmérő edzésen látott erőviszonyok jelentősen átrendeződhetnek, mivel a bahreini pályán a rajtpozíció kevésbé meghatározó tényező. A három DRS-zóna és a várhatóan magas gumikopás miatt a versenytempó felülírhatja a kvalifikációs teljesítményt, ami nem feltétlenül kedvez a Ferrarinak, amelynek továbbra is az autó hátsó része jelenti a gyenge pontját.
A Pirelli a 2025-ös kínálat legkeményebb gumijait hozta el a versenyre, így a csapatok a C1-es kemény, C2-es közepes és C3-as lágy keverékek közül választhatnak. A szakértők szerint a leggyorsabb stratégiának a hármas keverék használata tűnik, lágy-közép-közép váltásokkal, ahol az első kiállás a 10-16., míg a második a 32-38. kör környékén esedékes.
Simone Berra, a Pirelli főmérnöke ugyanakkor nem zárja ki az egykiállásos stratégia lehetőségét sem. "Bár ez szélsőséges megoldásnak tűnik, nem lehetetlen megvalósítani", nyilatkozta a szakember.
A szimulációk szerint a kétkiállásos stratégia továbbra is 10 másodperccel gyorsabb lehet magas kopás esetén, ugyanakkor kedvezőbb körülmények között ez a különbség akár 2-3 másodpercre is csökkenhet.
A tavalyi versenyen a lágy és kemény keverékek domináltak, miközben a közepes gumikat szinte teljesen mellőzték a csapatok. Max Verstappen akkor tökéletes hétvégét teljesített, pole pozíció mellett a leggyorsabb kört és a győzelmet is megszerezte, miközben végig vezette a versenyt.
Az idei futam egy hónappal később kerül megrendezésre, mint 2024-ben, ami akár 10 fokkal magasabb pályahőmérsékletet is eredményezhet, emellett a 2025-ös C2-es keverék jelentősen eltér az előző verziótól a stabilabb szerkezetének köszönhetően.
Verstappen az egyetlen pilóta, aki két szett kemény gumival rendelkezik a versenyre. Bár a lágy-kemény-kemény stratégia papíron nem tűnik ideálisnak, a holland versenyző korábban már többször bizonyította, hogy mer kockáztatni. A Mercedes helyzete pedig különösen érdekes, mivel mindössze egy-egy szett közepes és kemény gumival rendelkeznek a futamra.
A versenyzők dolgát tovább nehezítheti a Shamal szél, amely frontális széllökéseket okoz az első kanyarban, illetve hátszelet eredményez a T1, T4 és T11-es szakaszokon. Ez a tényező további hatással lehet a már amúgy is kritikus gumikopásra és a hátsó tengely stabilitására.
Eközben odaszólt egy erőset Hamiltonnak az olasz újságíró, míg Piastriról szóló viccek terjednek a paddockban.