Bár Spa-Francorchampban ismét esőt jósolnak a hétvégére, ami sokakban felidézi a múlt legendás, esőben vívott csatáit, a Ferrari szurkolói számára ezek az idők már távoli emléknek tűnnek. Michael Schumacher egykoron rendszeresen az élen autózott a vizes aszfalton, ezért is ragadt rá a „Rain Master” becenév, ám 2025-ben a csapat egészen más helyzetben találja magát.
A Ferrari jelenlegi versenyzője, Charles Leclerc az idei szezon ausztráliai nyitányán elhangzott rádióüzenetében is utalt arra, hogy amikor elered az eső, Maranellóban szinte törvényszerűen jönnek a problémák. A statisztikák sem festenek kedvező képet: a csapat legutóbbi esős győzelme egészen 2012-ig, Fernando Alonso nyúlik vissza, azóta pedig a vörösök sorozatosan küszködnek a nedves pályákon.
Leclerc a közelmúltban Silverstone-ban is nehézségekkel szembesült, ahol csupán a tizennegyedik helyen ért célba, miközben többször is elhagyta a pályát a csúszós körülmények miatt.
„Bárcsak pontosan tudnám, mi az oka mindennek. Úgy érzem, ilyenkor sosem egyetlen tényező áll a háttérben, hanem több apró részlet összessége, amelyek a nehéz körülmények között különösen megnehezítik a dolgunkat” – fogalmazott a monacói pilóta.
Leclerc különösen fájlalja, hogy elveszítette korábbi esőmenő hírnevét: „Korábban, az alsóbb kategóriákban mindig az egyik erősségemnek számítottak a vizes futamok, de őszintén szólva, mióta a Ferrarihoz kerültem, ez szinte teljesen eltűnt, és mostanra kimondottan nehéz dolgom van ilyen helyzetekben.”
A számok is alátámasztják a problémát, hiszen 2019 óta Leclerc mindössze két alkalommal állhatott dobogóra esős versenyen a Ferrarival, miközben Esteban Ocon ugyanebben az időszakban háromszor szerzett pódiumot vizes pályán – holott a francia pilótának összesen négy dobogós helyezése van F1-es pályafutása során.
A Ferrari versenyzője szerint a csapat továbbra is keresi a megoldást. „Folyamatosan próbáljuk megfejteni, mi lehet a gond, de egyelőre nem találtuk meg a pontos okot. Nem lehet kifejezetten esőre fejleszteni egy autót, de valamiért a mi konstrukciónk tulajdonságai különösen megnehezítik a vezetést a nedves aszfalton.”
