hero image

Másodperceken múlt, hogy ne a bokszból rajtoljon Verstappen Barcelonában

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Több tízmillió forintért kelhet el Niki Lauda egy sisakja a Miami Nagydíj alatt

FORMA-1

Norris szerint még idén sikerülhet a McLarennek a lehetetlen

FORMA-1

Leclerc és Hamilton "nagyjából egy szinten vannak" Rosberg szerint

FORMA-1

Hihetetlenül látványos és menő ruhában versenyez Leclerc és Sainz Miamiban

Motorsport.hu
2022/05/23 08:20
A Ferrarinál arra gyanakszanak, hogy a Red Bull a szabályokat megkerülve igyekezett trükközni autóik üzemanyagának hőmérsékletével, amivel kapcsolatban azonban egyértelmű az FIA iránymutatása.
Ajánlott 18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

Az irányítótestület szabályai szerint minden Forma-1-es versenyző autójában tíz Celsius-fokkal alacsonyabb hőmérsékletű üzemanyagnak kell lennie, mint amilyen a versenyt megelőző két órában a levegő hőmérséklete.

Ez a barcelonai 35 fokban azt jelentette, hogy az üzemanyag hőmérsékletét 25 Celsius-fokban határozták meg, ugyanakkor a hírek szerint a Hondának állítólag mindig is gondot okozott a hajtóanyag lehűtése, így megküzdöttek vele a katalán fővárosban is.

A Ferrari arra gyanakszik, hogy emiatt a rivális mindkét versenyautójának az üzemanyagát a minimum alá hűtötte a tikkasztó hőségben, így fel kellett melegíteniük azt, mielőtt Max Verstappen és Sergio Perez kihajtottak volna a bokszutcából a futam előtt.

Az Auto Motor und Sport információi szerint a benzin hőmérséklete még 40 perccel a rajt előtt sem érte el a minimumot a Red Bullokban, így amíg a mezőny többi tagja már gyakorló köreit hajtotta végre a pályán, a bikások versenyzői a garázsban ültek.

A kalkulációk szerint Verstappennek mindössze néhány másodpercen múlt, hogy ki tudjon hajtani a felvezető körre és ne a bokszból kelljen rajtolnia, ugyanakkor az FIA a The Race-nek elmondta, a Red Bull üzemanyaghőmérséklete folyamatosan a törvényes minimum felett volt.

A Ferrarinál azonban másképpen gondolják. „El tudom képzelni, hogy a túl alacsony benzinhőmérséklet miatt nem tudtak időben kijönni a bokszból a futam előtt, pedig ez nem csökkenhetne az érték alá. Csak az FIA-ban bízhatok, nehéz megérteni, hogy melegítették fel az üzemanyagot... nem tudom, hogy legális eszközöket használtak-e“ - vélekedett Mattia Binotto.

A regnáló világbajnok végül megnyerte a Spanyol Nagydíjat és átvette a vezetést a pontversenyben a Barcelonában nullázó Charles Leclerc-től.