A McLaren csütörtökön a Silverstone-i versenypályán mutatta be 2025-ös F1-es versenyautóját, az MCL39-et, amely álcafestésben teljesítette első métereit.

Az új MCL39 első ránézésre jelentős hasonlóságot mutat elődjével, ám a RacingNews365 technikai szakértője, Paolo Filisetti elemzése szerint a részletekben rejlenek a lényeges változtatások. A fejlesztések főként az aerodinamikai és dinamikai tulajdonságok finomhangolására összpontosultak.

Az autó első felfüggesztése markáns módosításokon esett át. A felső lengőkar meredekebb dőlésszöget kapott, miközben a hátsó bekötési pontja alacsonyabban helyezkedik el. Az alsó lengőkar dőlésszögét szintén növelték, ami az előző modellhez képest jelentős koncepcionális változást jelez.

Az oldalsó beömlők külső profilja kevésbé lekerekített kialakítást kapott, a motorburkolat pedig karcsúbb lett, szinte teljesen egyenes vonalvezetéssel. A hátsó felfüggesztésnél az alsó lengőkar új pozíciója szembetűnő, ami a karosszéria hátsó részének új kialakításával együtt koncepcionális változásra utal.

A szárnyak kialakítása nagyban hasonlít az MCL38 utolsó verziójához, azonban az összkép azt sugallja, hogy az új versenyautó még radikálisabb megoldásokat alkalmaz elődjénél. Andrea Stella csapatfőnök korábbi nyilatkozatai tehát már most beigazolódni látszanak az autó fejlesztési irányát illetően.

Az autó bemutatásakor maga Piastri is utalt rá, hogy bár a technikai szabályok nem változtak, a csapat mérnökei így is jó néhány területen tudták fejleszteni az autót, most pedig már az is látszik, hogy nem csak a levegőbe beszélt.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL