A Mercedes továbbra is értetlenül áll Kimi Antonelli rajtbüntetése előtt, miután a fiatal olasz pilóta öt másodperces időbüntetést kapott a Las Vegas-i verseny rajtprocedúrája során történt apró mozgás miatt. A csapat szerint az autó viselkedése nem utalt arra, hogy a pilóta hibázott volna, ezért választ várnak az FIA-tól.
Antonelli a 17. helyről vágott neki a versenynek, majd korán kiállt friss kemény gumikért, a futam végén pedig a negyedik helyen szelte át a célvonalat. A büntetés következtében egy pozíciót visszacsúszott, később azonban a McLaren kettős kizárása miatt a dobogóra is felkerült.
Wolff értetlenül áll a helyzet előtt
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a futam után úgy nyilatkozott, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján semmi sem utalt szabálytalanságra.
„Nem találtunk semmit a kuplung működésében, és semmi nem jelezte, hogy szabálytalan rajt történt volna” – mondta, majd hozzátette, hogy a csapat számára különösen meglepő a büntetés háttere.
A csapatfőnök szerint a mozgás minimális volt, és akár az érzékelők hibájából is adódhatott.
„Az FIA-nak vannak szenzorai, úgyhogy várjuk, mit mondanak. Én voltam az egyetlen, aki egy apró elmozdulást látott, de nem volt egyértelmű, hogy ez a kuplung elengedése vagy a fék felengedése miatt történt” – fogalmazott, kitérve arra is, hogy szeretnék megérteni a döntés pontos indoklását.
A vártnál erősebb teljesítmény
Wolff azt is elismerte, hogy Antonelli teljesítménye a körülményekhez képest meglepően erős volt. „A tizenhetedik helyről indulva alapvetően védekezésre rendezkedtünk be a korai kerékcserével” – mondta, majd hozzátette, hogy a Mercedesnél nem számítottak arra, hogy a pilóta ilyen tempóra lesz képes.
A gumikezelés kezdetben kihívást jelentett, azonban az olasz újonc fokozatosan javult. „Egy ponton már egészen gyors volt, és sikerült megszabadulnia a szemcsésedéstől. A végén egy nagyon megérdemelt ötödik helyet szerzett még a büntetés ellenére is. Nem tudom, mi lehetett volna egy jobb rajtpozícióból indulva” – értékelt a csapatfőnök.
A Mercedes most arra vár, hogy az FIA részletesen ismertesse a döntés alapját, ugyanis a csapat szerint fontos precedenst teremthet a jövőre nézve, hogy milyen mértékű mozgást tekintenek szabálytalannak a rajtrácson.
