A Mercedesnél új időszak kezdődhet, ugyanis Toto Wolff megerősítette, hogy részben megválik saját tulajdoni hányadától. A csapatfőnök eredetileg egyharmados részesedéssel rendelkezett a brackley-i alakulathoz köthető holdingban, amelyben eddig a Mercedes-Benz és Sir Jim Ratcliffe érdekeltsége, az INEOS volt a másik két tulajdonos.
Most azonban változás történt, ugyanis Wolff a mintegy 30 százalékos tulajdonából 15 százalékot átadott George Kurtznek, aki a CrowdStrike vezérigazgatója és alapítója. A vállalat régóta a Mercedes egyik globális technológiai partnere, a szakember pedig nemcsak befektetőként, hanem technológiai tanácsadóként is szerepet kap a csapatnál. A megállapodás értelmében Kurtz nagyjából öt százalékos részesedést birtokol, és belép a Mercedes stratégiai irányító bizottságába is.
Wolff szerint Kurtz ideális társ egy új korszakhoz
A csapatfőnök nagy elismeréssel beszélt új üzlettársáról, akinek motorsportos és technológiai háttere egyaránt fontos szerepet játszhat a Forma–1-ben. Wolff úgy fogalmazott, hogy „George háttere szokatlanul széles, hiszen egyszerre versenyző, a Mercedes-AMG elkötelezett nagykövete és kivételes vállalkozó”. Hozzátette, hogy Kurtz pontosan érti, milyen kihívásokkal jár a versenyzés világa, ugyanakkor tisztában van azzal is, hogyan kell felépíteni és működtetni egy technológiai óriást.
A csapatfőnök szerint ez a kettős tudás különösen értékes a sport jövője szempontjából, ugyanis a Forma–1 egyre inkább adatvezérelt környezetben fejlődik tovább. Wolff rámutatott, hogy a döntésük nem érinti a csapat irányítását, ugyanis a Mercedes megerősítette, hogy a menedzsment felépítése változatlan marad, ő pedig minden jelenlegi vezetői szerepében folytatja.
Adat, technológia, előny – ez Kurtz új feladata
Kurtz tanácsadóként a csapat innovációs és technológiai stratégiáját támogatja, különös tekintettel a motorsport, a teljesítményelemzés és az adatvezérelt működés találkozási pontjaira. Emellett részt vesz abban is, hogy a Mercedes pozícióját tovább erősítsék az amerikai és globális technológiai szektorban.
A szakember motorsportos karrierje sem elhanyagolható, ugyanis az elmúlt években több legendás hosszútávú versenyen is győzni tudott Mercedes-AMG GT3-as autójával. Pályafutása során nyert a 2023-as Le Mans-i 24 óráson az LMP2 Pro-Am kategóriában, valamint kétszer diadalmaskodott az Indianapolisi 8 óráson és a Spái 24 óráson is.
Az új szerepkörével kapcsolatban Kurtz optimistán nyilatkozott, hangsúlyozva, hogy a versenyzés és a kiberbiztonság között több a hasonlóság, mint azt sokan gondolnák. Úgy fogalmazott, hogy „a győzelemhez gyorsaság, pontosság és innováció kell, ugyanis minden ezredmásodperc számít, és a végrehajtáson múlik a siker”. Hozzátette, hogy a technológia minden területen átalakítja a versenyt és az emberi teljesítőképességet, ezért nagy lelkesedéssel várja, hogy a Mercedes előrelépjen ezen az úton.
