Mika Salo nagy valószínűséggel befejezi versenybírói pályafutását a 2025-ös szezonban, miután az FIA jelentősen szigorította a tisztségviselőkre vonatkozó összeférhetetlenségi szabályokat a sportágban.

Az ügy előzménye, hogy Johnny Herbert versenybírói kinevezését visszavonta a nemzetközi szövetség a közelgő melbourne-i szezonnyitó futamra. A döntés indoklása szerint a veterán brit pilóta médiatevékenysége – különösen a szerencsejáték oldalakon megjelenő rendszeres rovatai – nem egyeztethető össze a sportág hivatalos tisztségviselői pozíciójával.

Mohammed bin Szulajm, az FIA elnöke határozott álláspontot képviselt az ügyben a múlt héten. "Senki nem lehet egyszerre újságíró, aki nyilvánosan kifejti véleményét, majd pedig bíróként tevékenykedő személy ugyanabban a sportágban" – mondta a szövetség első embere, egyértelművé téve az új irányvonalat.

A finn Salo, aki 2012 óta rendszeresen dolgozott versenybíróként az F1-ben, az Iltalehti napilapnak adott interjújában részletesen beszélt a helyzetéről. "Idén is folytatom szakkommentátori munkámat a Viaplaynél, ami természetesen befolyásolja a versenybírói pozíciómat. Nem jelenthetem ki teljes bizonyossággal, de rendkívül valószínűtlen, hogy továbbra is versenybíróként tevékenykedjek" – nyilatkozta a korábbi F1-es pilóta.

A finn szakember elmondta, hogy már a tavalyi évben is időhiánnyal küzdött, és a két szerepkör összeegyeztetése egyre nagyobb kihívást jelentett számára.

"Amikor ugyanabban a sportágban több pozíciót is betölt az ember, óhatatlanul felmerülhetnek kisebb érdekellentétek. Inkább teljesen lemondok a bírói szerepről, minthogy bárki megkérdőjelezhesse a tevékenységem tisztaságát" – fejtette ki álláspontját.

Salo ugyanakkor fontosnak tartotta megjegyezni, hogy az ő helyzete némileg eltér Herbert esetétől. "Johnny nyilvánosan és meglehetősen élesen kritizálta Max Verstappent és több más versenyzőt is, ezért az FIA jogosan tekintette őt elfogult bírónak. Az én esetemben inkább az időbeosztás és a párhuzamos médiamunka jelenti a fő problémát" – mondta a volt Sauber és Ferrari pilóta.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL