A két boxkiállás kötelezővé tételével alapjaiban változik meg a Forma-1 egyik legikonikusabb versenyének stratégiai megközelítése, miután a sportág irányítói februárban bejelentették az új előírásokat. A döntés hátterében elsősorban a 2024-es futam eseményei állnak, amikor Sergio Perez és Kevin Magnussen látványos balesete miatt bemutatott piros zászló gyakorlatilag megszüntette a hagyományos stratégiai lehetőségeket.
A tavalyi incidens során a versenyzők a piros zászlós megszakítás alatt, a bokszutcában várakozva hajtottak végre kerékcseréjüket, ami teljesen kiürítette a verseny taktikai elemeit. Az új szabályrendszer értelmében minden pilótának legalább három különböző gumikeveréket kell használnia a 78 körös futam során, amennyiben száraz körülmények között zajlik a verseny.
Részletes szabályozás
A sportkódex 30.5-ös cikkelye szigorú követelményeket támaszt a csapatok felé. Azoknak a versenyzőknek, akik nem használnak intermediate vagy esőgumit, minimum két különböző szárazpályás keverékkel kell teljesíteni a távot, melyek közül az egyiknek kötelezően a kemény vagy közepes komponens közül kell kikerülnie. A szabályok megszegése kizárást von maga után, míg az előírások részleges be nem tartása esetén harminc másodperces idő büntetést szabnak ki.
Stratégiai szabadság
A Monacói Nagydíj új formátuma jelentős taktikai mozgásteret biztosít a csapatoknak. A versenymérnökök gyakorlatilag bármilyen stratégiát alkalmazhatnak, amennyiben betartják a két kötelező boxkiállás szabályát. Az elméleti lehetőségek között szerepel akár az is, hogy egy versenyző az első két körben letudja mindkét kiállását, majd a fennmaradó 76 körben már nem tér be a bokszutcába.
A másik véglet szerint a pilóták az utolsó körökig halogathatják a kerékcseréket, ugyanakkor a legutolsó körben végrehajtott boxkiállás már kockázatos lehet, mivel a versenybírók csak akkor tekintik érvényesnek a kerékcsere végrehajtását, ha az autó időmérő jeladója elhagyta a bokszutcát.
A szakemberek szerint ez az új megközelítés jelentheti az utolsó lehetőséget a verseny izgalmasabbá tételére, miután a pálya átépítése vagy az autók méretének csökkentése egyelőre nem szerepel a reális alternatívák között.