A következő hétvégi Monacói Nagydíj előtt magabiztosan nyilatkozott Gabriel Bortoleto.

Az imolai futamon mutatott ígéretes tempó ellenére a Sauber versenystratégiája nem kedvezett a brazil versenyző teljesítményének, aki ennek ellenére bizakodva tekint a monacói kihívások elé, miután alapos szimulátoros felkészülésen vett részt a csapat hinwili központjában. A fiatal pilóta különösen lelkesen beszélt a legendás utcai pálya nyújtotta élményekről.

"Elképesztő érzés Monacóban versenyezni, hiszen az atmoszféra, a történelmi háttér és a pálya által támasztott kihívások valóban ikonikussá teszik ezt a versenyhétvégét" – mondta Bortoleto, aki az Imola után azonnal visszatért a csapat főhadiszállására, hogy a szimulátoron gyakoroljon.

"Bár az előző hétvége nem az elképzeléseink szerint alakult, számos pozitívumot találtunk, különösen a versenytempó tekintetében, amelyekre építhetünk. Alig várom, hogy újra pályára gurulhassak, élvezzem minden kanyar adta kihívást, és maximálisan kiadjak magamból mindent" – nyilatkozta a brazil versenyző.

Jonathan Wheatley csapatfőnök részletesen elemezte az előző verseny tapasztalatait, hogy elkerüljék a hasonló problémákat.

"Az imolai futamot követően az egész hetet azzal töltöttük, hogy alaposan átvizsgáljuk az adatokat és a verseny során hozott döntéseket. Be kell ismernünk, hogy amikor lehetőségünk adódott, nem hoztuk ki a maximumot a versenyzőinkből, ezért természetesen minden területen a fejlődési lehetőségeket keressük" – osztotta meg gondolatait a szakember.

A csapat másik versenyzője, Nico Hülkenberg külön kiemelte a Monte Carlo-i aszfaltcsík által támasztott egyedi követelményeket.

"A verseny rendkívül megterhelő, és a precizitás kulcsfontosságú szerepet játszik. Különösen érdekes lesz megfigyelni, milyen hatással lesz a vasárnapi futamra a két kötelező boxkiállás bevezetése."

"Szeretnénk magunkkal hozni azt a pozitív érzést, amit az imolai tiszta és jól végrehajtott verseny adott, ugyanakkor tisztában vagyunk vele, hogy még sok munkánk van hátra, és továbbra is azon dolgozunk, hogy folyamatosan fejlesszük az autónkat a rendszeres pontszerzés érdekében" – fejtette ki véleményét a német pilóta.

Az F1 történetében először vezetik be a két kötelező boxkiállást a hercegségi verseny izgalmasabbá tétele érdekében. A szűk utcai pályán gyakorlatilag lehetetlen előzni, így a futam kimenetelét elsősorban a boxkiállási stratégiák határozzák meg.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL