Motorsport.hu|2025. 11. 20. 18:48
Lando Norris szerint az elmúlt időszakban látott formajavulása és stabilabb teljesítménye azért is tűnik annyira komolynak, mert az év első felében nem tudta magából kihozni a legjobbat.

A brit versenyző az idény első és középső szakaszában többnyire kis lemaradásban volt Oscar Piastrihoz képest, amit a bajnoki tabella állása is mutatott. Persze nem lehet rá azt mondani, hogy pocsékul teljesített volna, de összességében nem tudta minden hétvégén hozni az ausztrál pilóta szintjét, aki így a bajnokságban is az élen állt.

A nyári szünetet és a zandvoorti futamot követően viszont fordulat állt be, és Norris elkezdte faragni lemaradását, miközben az elmúlt két hétvégén lényegében hibátlanul vezetett és minden fontos eseményt megnyert. A helyzethez hozzátartozik, hogy az idei McLaren nem kedvez annyira neki, mint a tavalyi, hiszen az első tengely érzete és visszacsatolása nem olyan, mint ő azt szeretné.

Az istálló ennek kezelésére még a Kanadai Nagydíjon vetett be egy átdolgozott felfüggesztést, ami részben segített a megoldásban, de Norris elmondta, hogy ennél azért több kellett ahhoz, hogy ki tudjon mászni a gödörből.

„Nehéz nem jobb munkát végeznem, mint az év elején. A szezon elején egyértelműen küszködtem. Változtattunk pár apróságon az autót illetően, amiről korábban már beszéltünk, legyen szó az első felfüggesztésről vagy a kormányzásról, de ezek nem jelentenek garanciát. Azt gondoljuk, hogy jobb lesz tőle, hogy segíteni fog nekünk, de egyik sem garancia semmire.”

„Ezek tehát segítettek, de nem arról volt szó, hogy amikor felraktuk őket, akkor azt éreztem, hogy sokkal jobb lett minden. A csapat úgy volt vele, hogy »szerintünk jobb; ha nem érzel semmit, attól még fent hagyjuk, mert szerintünk jobb«. A többi viszont inkább rajtam múlik, hogy a körülöttem lévőkkel, a mérnökökkel és az egész csapatommal együtt rájöjjünk a dolgokra.”

Norrisnak a szezon első szakaszában jobban meggyűlt a baja az időmérőkkel is, és a Q3-as próbálkozások során sokszor nem tudta összerakni vagy túlszárnyalni korábbi legjobbját, miközben több apró hibát is vétett. Ő ugyanakkor azt érzi, számos területen tudott fejlődni azóta.

„Egyértelműen úgy látom, hogy sokkal jobb munkát végzek jelenleg. Jobban csinálom meg a köreimet az időmérőn, jól mennek a futamok, jól rajtolok, jók az újraindítások. A kisebb dolgok, mondjuk úgy. Világos tehát, hogy jobban megy, de ez a háttérben elvégzett munka nélkül nem lenne lehetséges” – magyarázta a bajnoki éllovas, aki ettől függetlenül hozzátette, hogy még most is vannak gondjai az autóval.

„Nem arról van szó, hogy kimentem és rájöttem, hogyan kell vezetni ezt az autót. Még most is vannak nehézségeim. Egyik hétvégéről a másikra változik. Mexikóban és Austinban teljesen eltérő volt az érzés. Aztán Brazíliában is. Nem arról van tehát szó, hogy kitalálod, mit kell csinálni és onnantól roppant egyszerű. Továbbra is folyamatosan alkalmazkodnom kell ahhoz, miként kell vezetni ezt az autót.”

„Sosem egyetlen dologról volt szó. Rengeteg mindent csinálok a szimulátorban. Sok időt töltöttem a csapattal, hogy jobb folyamatokkal álljunk elő a szabadedzésekre, mert így jobban megérthetjük, miként kell vezetni az autót az adott hétvégén. Lényegében tehát minden eddiginél több munkát kellett belefektetnem, hogy mindent megérthessek, többet hozhassak ki a körülöttem lévőkből, és ők is többet hozhassanak ki belőlem. Szóval többet dolgozom, mint korábban bármikor” – zárta gondolatát Norris.

Hogy mindez elhozza-e neki karrierje első bajnoki címét, az heteken belül kiderül.