Bár Esteban Ocon már kilencedik szezonját töltötte a Forma–1-ben, a világbajnoki címről szőtt álmait továbbra sem engedte el. A francia pilóta 2021-ben ugyan megízlelhette a győzelem ízét Magyarországon, de azóta sem tudott olyan autóba ülni, amely esélyt kínált volna a rendszeres dobogós szereplésre – nemhogy a bajnoki küzdelemre. Korábban a Force India, majd a Renault/Alpine színeiben versenyzett, jelenleg pedig a Haasszal próbál bizonyítani.
„Ha nem hinnék benne, hogy egyszer elérhetem a célom, már nem lennék itt – sőt, egyáltalán nem versenyeznék” – fogalmazott határozottan Ocon. – „A karrierem ezen pontján egyértelmű, hogy ez az, ami hajt: hogy egyszer ott legyek, ahol most mások. Sok múlik azon, ki kerül jókor a jó helyre.”
Arra is utalt, hogy a 2025-ös szezonban világbajnokká koronázott Lando Norris példája is jól mutatja, milyen hirtelen változhatnak az erőviszonyok a Forma–1-ben. „Ha visszatekintünk a 2023-as évre, például Kanadára vagy Dzsidda első futamaira, akkoriban Lando és én egymás ellen csatáztunk a 6-7. helyekért, több futamon is az utolsó körig ment a küzdelem. És most ő egy olyan autóban ül, amely versenyeket nyer és bajnoki címért harcol.”
Ocon szerint a legfontosabb, hogy ne veszítse el a hitét. „A legőszintébb válaszom az, hogy sosem szabad feladni” – mondta, majd hozzátette, hogy továbbra is a bajnoki cím lebeg a szeme előtt. – „Máskülönben mi értelme lenne mindennek? Miért edzenék ilyen keményen, miért tennék bele ennyi munkát, ha csak a 10. helyért akarnék harcolni? Most épp ez történik, de az álmom sosem erről szólt.”
Átmeneti időszak a Haasnál
A francia pilóta idén új közegbe került, miután öt évet lehúzott az enstone-i alakulatnál, most pedig a Haas kötelékében versenyez. A váltás nem ment zökkenőmentesen, ráadásul az újonc Oliver Bearman rendre jobb formát mutatott – a szezon végére három ponttal többet is gyűjtött, mint tapasztaltabb csapattársa.
Ennek ellenére Ocon úgy érzi, sikerült előrelépniük. „Számomra az igazi csúcspont az volt, ahogyan csapatként együtt dolgoztunk, és közösen vészeltük át a nehéz időszakokat” – idézte fel. – „Kiemelném például az első és a második futam közötti átállást – ezek valódi mérföldkövek voltak számunkra.”
A nehézségek ugyanakkor főként az idény második felében sújtották, különösen a technikai problémák hátráltatták.
„A legnagyobb mélypont számomra a szezon végi problémák voltak – a fékezéssel, az autó instabilitásával kapcsolatos gondok. Ezekkel mindkét autónál küzdöttünk, és eddig nem sikerült igazán megoldani őket” – mondta, majd hozzátette, hogy mindezek ellenére nagy reményekkel várják a 2026-os idényt.
