Hamilton esete a Q1-ben történt, amikor Verstappen gyorskörön száguldott a Massenet felé vezető emelkedőn. A Ferrari pilótája ekkor feltartotta a holland versenyzőt, aki kénytelen volt feladni körét a pálya egyik nehezen belátható szakaszán.
Hamilton versenymérnöke először értesítette őt Verstappen közeledéséről, majd tévesen azt közölte, hogy a Red Bull pilótája lelassított. Emiatt Hamilton a pálya középvonala felé húzódott, holott Verstappen végig gyorskörön maradt.
„A 44-es autó lassú körön volt, letérve az ideális ívről a kettes kanyar felé haladva" - írták a versenyfelügyelők közleményükben. „A csapat először arról értesítette a 44-es autó vezetőjét, hogy az 1-es autó gyors körön van, majd egy újabb üzenetet küldtek, hogy az 1-es autó lelassított."
A téves információ miatt Hamilton gyorsítani kezdett és az ideális ív felé mozdult, ahová éppen Verstappen érkezett. Hamilton a meghallgatáson elismerte csapata téves tájékoztatását. „Nem is tudom, hogy a képernyővel volt-e baj" - nyilatkozta az eset után. „Először azt mondta, Max gyorskört megy, aztán eltűnt és azt mondta, hogy nem."
Strollt Pierre Gasly feltartásáért büntették meg. „A 18-as autót értesítették, hogy a 10-es autó gyorskörön érkezik a 10-es kanyarban" - áll a stewardok indoklásában. „A rádiós kommunikációból úgy tűnik, a 18-as autót nem értesítették, hogy a 44-es autó is jön mögötte."
Stroll tévesen feltételezte, hogy csak egy autót kell elengednie, és amikor Hamilton elment mellette, visszatért a versenysávba, ezzel feltartva a gyorskörön lévő Gaslyt. A kanadai pilóta azt mondta, a napfény miatt nem látta az őt megelőző autó színét.
Hamilton a hetedik helyről indul, Verstappen a negyedikre lép előre, míg Stroll büntetése nem befolyásolja rajtpozícióját.