A Red Bull technikai igazgatója szerint a csapat többlet szélcsatorna-tesztjei komoly versenyelőnyt jelenthetnek a McLarennel és a Ferrarival szemben a 2025-ös szezonban, ugyanakkor ezeket megfontoltan kell felhasználni.

A Forma-1 aerodinamikai tesztelési szabályzata szerint a konstruktőri bajnokságban gyengébben teljesítő csapatok több szélcsatorna-tesztet végezhetnek a következő szezon első felében. Ez alapján a Red Bull, amely 2024-ben a harmadik helyen végzett, 96-tal több tesztet hajthat végre 2025 első hat hónapjában, mint a bajnok McLaren.

A 2025-ös év különleges kihívást tartogat a csapatok számára, mivel nemcsak az aktuális autók fejlesztésére kell összpontosítaniuk, hanem a 2026-os jelentős szabályváltozásokra is fel kell készülniük. A szakértők szerint a csapatok ezért már 2025 elején elkezdik a 2026-os autók fejlesztését.

Pierre Waché, a Red Bull technikai igazgatója a Motorsport.comnak elmondta, hogy a fejlesztési irányok meghatározása nagyban függ attól, milyen eredményeket érnek el a 2026-os autó tervezése során.

"Ha jelentős előrelépést találunk 2026-ra, akkor természetesen arra szeretnénk több energiát fordítani. Ugyanakkor ha 2025-ben esélyünk van a bajnoki címért harcolni – és szerintem lesz –, akkor nem dobhatjuk el ezt a lehetőséget."

A technikai igazgató kiemelte, hogy a többlet szélcsatorna-idő önmagában nem garantálja a sikereket. "Nem azért teljesít jobban egy csapat, mert több pénze vagy több szélcsatorna-ideje van. Ha így lenne, a mezőny végén lévő csapatok mindig elsők lennének a következő évben. A Forma-1-ben ez nem így működik, de előnyt jelenthet, ha jól használjuk ki a lehetőségeket."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL