A 24 órás daytonai verseny után tartott Ford bemutatón Christian Horner csapatfőnök elismerően nyilatkozott az amerikai vállalattal való együttműködésről. A Motorsport.com-nak adott interjúban kiemelte, hogy az elektromos meghajtás terén szerzett tapasztalatuk rendkívül értékes lesz az F1 új korszakában.
A Red Bull kezdetben attól tartott, hogy nem lesz meg a szükséges szakértelmük a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest, azonban a Ford bevonásával ez a félelem eloszlott. "A partnerség természetes módon alakult ki, és nagyszerű együttműködést eredményezett számos részlegen" - magyarázta Horner.
Az új szabályozás által előírt erőforrás-specifikációk jelentős kihívást jelentenek mindkét vállalat számára. A helyzetet tovább bonyolítja a 100 százalékban fenntartható forrásból származó szintetikus üzemanyagok használatának követelménye, amely Horner szerint kulcsfontosságú teljesítménytényező lesz 2026-ban.
A mesterséges intelligencia szerepe
Az Oracle AI alkalmazása újabb mérföldkövet jelent az erőforrás
fejlesztésében. A technológia lehetővé teszi a több mint 6000 alkatrészből álló új hajtásegység virtuális összeszerelését és tesztelését, valamint az üzemanyag-befecskendezés optimalizálását számítógépes áramlásdinamikai szimulációk segítségével.
A 2025-ös szezon sem kerül ugyanakkor háttérbe a fejlesztések miatt. Pierre Waché technikai igazgató szerint a csapat megfelelő egyensúlyt kíván találni a jelenlegi és a jövőbeli projektek között. "Ha 2025-ben esélyünk van a bajnoki címre, amit én hiszek, akkor nem dobhatunk el egy potenciális győzelmet. Az év során rugalmasan alakítjuk majd a stratégiánkat" - nyilatkozta a francia szakember.