Az osztrák istálló műszaki részlegének vezetője részletesen kifejtette álláspontját a 2026-os szabályváltozásokkal kapcsolatban, amelyek jelentősen átalakítják majd az F1 világát. A módosítások értelmében az erőforrások megoszlanak majd az elektromos és a belső égésű motor között, ami a karosszéria szabályainak átdolgozását is szükségessé teszi.
A módosított előírások szerint kisebb méretű versenyautók és aktív aerodinamikai elemek jelennek meg a pályákon. A Motorsport.com holland kiadásának nyilatkozó Waché elismerte, hogy az utóbbi hónapokban "meglehetősen sokat javult" a helyzet a szabályok terén.
A francia szakember ugyanakkor aggodalmát fejezte ki az új koncepció kapcsán. "Az alváz és a motor kombinációja továbbra is nagyon nehéz feladat a jellemzők szempontjából, de ez mindenkire egyformán vonatkozik", mondta. "Nem vagyok biztos benne, hogy ez a kombináció kellemes lesz, de ez csak a személyes véleményem, és nincs köze ahhoz, hogy végül mennyire leszünk versenyképesek."
Waché rámutatott arra is, hogy már nem érdemes a személyes véleményével foglalkoznia. "Szerintem nem logikus olyan motort tervezni, ami nem működhet a jelenlegi autókban", fejtette ki a technikai igazgató. Ezt Max Verstappen és Adrian Newey is szóvá tette korábban, hiszen először az erőforrások szabályait fektették le, és csak azután következett az alváz szabályrendszere.
A FIA döntése mögött az Audi és a Honda érdeklődésének fenntartása állt. "Azt hiszem, még mindig jó show lehet belőle, és egy bizonyos ponton már nem az én feladatom a rendszer egészének javítása", jegyezte meg Waché.
A szakember hangsúlyozta, hogy jelenleg teljes figyelmével a 2025-ös rajtra és a Forddal közös új korszakra koncentrál. "Ezért kapom a fizetésem, és teljes mértékben elkötelezett vagyok a csapat mellett, amelynek dolgozom. Egyszerűen a lehető legjobban kell végeznem a munkámat, és biztosítanom kell, hogy a csapat tagjai a lehető legjobban dolgozhassanak, hogy végül a legjobb autót készíthessük el. Csak ezért fizetnek," zárta gondolatait, jelezve, hogy nem kíván a FIA ügyeibe beleszólni.