hero image

Steiner: „A nagyok többet akartak, a kicsik meg semmit”

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Vasseur: A konstruktőri bajnoki cím a cél

FORMA-1

Verstappen a kiesésével beállította Vettel 2013-as F1-es rekordját

FORMA-1

Vettel eleinte el se hitte, hogy Hamilton a Ferrariba igazol

FORMA-1

Egy F1-es statisztika, amiben a Ferrari verhetetlen

Motorsport.hu
2022/07/18 09:16
Günther Steiner szerint a nemrég tető alá hozott „kompromisszum” a 2022-es költségvetési limit megemelése kapcsán pontosan az volt, aminek mondják, mivel egyetlen csapat sem örülhetett különösebben neki.

Az Osztrák Nagydíj előtt gyűlt össze az F1 Bizottság, hogy több fontos kérdésben is szavazzanak, és itt megszületett az a megegyezés, miszerint az idei 140 millió dolláros költségsapkát 3,1 százalékkal megemelik a növekvő infláció és egyéb, előre nem látott kiadások miatt.

Ez persze alapvetően a legnagyobb csapatokat segíti, hiszen nekik az utóbbi időszakban nagyon oda kellett figyelniük arra, hogy mire mennyit költenek, nehogy kicsússzanak a limitből, most viszont valamivel több játéktér áll a rendelkezésükre.

A kicsik ezzel szemben nem is érezték szükségét az emelésnek, de ahogy az az F1-ben lenni szokott, mindenki a saját érdekét tartotta szem előtt, így nem volt könnyű a megegyezés. A Haas csapatfőnökeként tevékenykedő Steiner azonban úgy látja, végül olyan megoldás született, amellyel senki sem lehet makulátlanul elégedett, ez pedig bizonyos szinten jó dolog.

„Örülök, hogy legalább volt eredménye. A megbeszélés eltartott egy ideig, de legalább találtunk egy kompromisszumot, ami mindig jó. Senki sem igazán elégedett a helyzettel, de továbblépünk. A Forma–1 számára pedig ez a legfontosabb.”

„Természetesen a nagyok többet akartak, a kicsik meg semmit sem akartak, de a kompromisszum végül középre került. Ez is csak azt mutatja, hogy végső soron képesek vagyunk összedolgozni.”

Toto Wolff is hasonló véleményen van, de a Mercedes csapatvezetőjeként ő persze nagyobb engedményekben reménykedett. „Túl kevés ez a nagycsapatok számára, mert az energiaárak, az infláció és a szállítási költségek az egekben vannak, miközben a kisebb csapatoknak meg túl sok.”

„Szóval, ahogy Günther mondta, senki sem igazán boldog, ami szerintem egy jó végkifejlet.” A ferraris Mattia Binotto még hozzátette, hogy muszáj volt emelni a limiten, mert az infláció miatt egyes istállók egyszerűen képtelen lettek volna tartani magukat a határhoz.

„Az időzítés szempontjából már így is a határokat súroltuk. Néhányan már eleve a költséglimit megszegésének határán voltak, és ezért is volt fontos kompromisszumra jutni. Szóval szeretnék köszönetet mondani a legkisebb alakulatoknak, amiért átlátták a helyzetet és konstruktívak voltak.”

„Nagycsapatként nyilván mindig többet akarsz, de szerintem ez most elég jó ahhoz, hogy új célt tűzzünk ki, új kihívásokat, hiszen enélkül nem tudtuk volna megoldani a dolgot. Még így is szűkös lesz, de örülök, hogy döntés született.”