Motorsport.hu|2025. 11. 19. 06:37
Günther Steiner nem kímélte Esteban Ocont, aki az utóbbi hetekben rendre alulmaradt csapattársával, Oliver Bearmannel szemben.

Günther Steiner egyértelműen fogalmazott a Red Flags Podcastben, amikor arról kérdezték, aggódnia kell-e Esteban Oconnak a jövője miatt a Forma-1-ben, miután az utóbbi versenyeken rendre alulmaradt Oliver Bearmannel szemben.

"Szerintem kellene aggódnia, igen. Hányszor ragadt már Esteban a Q1-ben? Elég sokszor, miközben Ollie bejut a Q3-ba? Szintén többször is. És nem a tizedik helyen, hanem a nyolcadikon. Nyilvánvalóan... Amikor Nicót megverte Bortoleto, senki nem beszélt róla ennyit. De Ocon esetében még rosszabb a helyzet, mint Nicónál" – mondta a Haas korábbi csapatfőnöke.

A 2026-ra veszélyben lévő pilótákról szólva Steiner rámutatott egy nagyobb problémára is, miszerint a következő generációból hiányoznak az igazán kiemelkedő tehetségek.

"De ki jön fel mögöttük, hogy átvegye ezeket a helyeket? Nem a jelenlegi versenyzők maradnak-e továbbra is a legjobb opció, még ha már nem is 22 évesek? Meddig folytatja még Alonso? 2027 elején 45 éves lesz, Lewis pedig 42. Ha Hamiltonnak nem lesz jó szezonja jövőre, szerintem saját maga távozik majd. De ki jön utána? Melyik nagy tehetség?" – tette fel a kérdést, majd kitért arra is, hogy a mai fiatal generációból hiányzik a mélység.

Ocon számára különösen frusztráló volt a São Paulo-i Nagydíj, ahol a bokszutcából rajtolva végül a tizenkettedik helyen ért célba, miután az első körökben defektet kapott, éppen amikor a virtuális biztonsági autós szakasz véget ért.

"Sokkal előrébb végeztem volna ma, ha nem kapok defektet a rajt után. Sajnos pont akkor történt, amikor a VSC ért véget. A pontszerzésért harcoltam, úgy tűnt, megvan rá az esélyünk, de pár körrel lemaradtunk. Volt fejlődés, tempónk is volt, de a szerencse nem állt mellettünk" – értékelte a versenyt a francia pilóta.

Az elmúlt hat futamon Ocon mindössze két pontot szerzett, beleértve a mexikói kilencedik helyét is. Ebben az időszakban csak Franco Colapinto, Lance Stroll és Pierre Gasly teljesített nála rosszabbul, ami jól mutatja jelenlegi formahanyatlását.

Oliver Bearman ezzel szemben folyamatosan impozáns teljesítményt nyújt, amióta csatlakozott a Haashoz. Maga Ocon is bevallotta, hogy meglepte a fiatal brit sebessége, aki a tapasztalatszerzéssel csak tovább javulhat majd.

A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a kulisszák mögött a Toyota erőteljesen dolgozik azon, hogy valamelyik versenyzőjét visszajuttassa a Forma-1-be a Haasnál, egy olyan projekt, amelyről már hónapok óta folynak a megbeszélések. Ryo Hirakawa tartalékpilóta jövőre is pályaidőt kap majd, miközben a rali-világbajnok Kalle Rovanperä együléses autókban mutatott fejlődését is nagy érdeklődéssel követik.

Ha az amerikai csapat felszabadít egy ülést, és Ocon nem képes gyorsan javítani teljesítményén, a francia versenyző könnyen válhat ennek az átrendeződésnek az áldozatává.