Belgium után Austinban és Mexikóvárosban is kimarad majd egy keverék a sorból, vagyis az olaszok nem három egymást követő abroncsot visznek a helyszínre. Míg most hétvégén a C1-es mellett a C3-as és a C4-es lesz szolgálatban, addig Mexikóban a C2 mellett a C4 és a C5.
Mindez elég ritkán szokott előfordulni az F1-es hétvégéken, így Isola el is magyarázta, milyen céljaik voltak az említett döntésekkel, és hogy mit tanultak a belgiumi tesztből, amelyet viszont részben befolyásolt az esős időjárás.
„Nehéz konklúziókat levonni Spából, mert az időjárás egyáltalán nem volt a segítségünkre. Ettől függetlenül úgy hiszem, az ötlet jó volt, és ezért is döntöttünk ugyanezen megközelítés mellett Texasra és Mexikóra, ahol kihagyunk egy keveréket a kemény és a közepes között. A cél pedig alapvetően mindig ugyanaz: többféle stratégiát szeretnénk látni a csapatoktól, legyen az egy vagy két kiállás.”
„Végeztünk pár szimulációt és úgy hisszük, a kemény és közepes közötti nagyobb eltérés azt jelenti, hogy ha valaki a keményeken akar egykiállásos versenyt futni, akkor azt egy lassabb abroncson kell megtennie. Ha pedig valaki agresszívebb akar lenni, akkor átállhat két kiállásra, és használhatja a gyorsabb közepes és lágy keveréket is. Ez tehát az elképzelés, és úgy véljük, a következő két hétvégén ismét kipróbálhatjuk ezt a megoldást.”
Annak kapcsán, hogy miért épp a két amerikai helyszín, Isola még hozzátette, hogy a szimulációik szerint a két kiállás gyorsabb lehet ezeken a pályákon. „Általában amikor az egy és a két kiállás is opció, mert a teljes versenyidőt tekintve közel vannak egymáshoz, akkor a csapatok az egy kiállást választják.”
„Nem akarnak kockáztatni egy újabb kerékcserével, a forgalommal vagy valamilyen problémával, ezért természetes módon az egy kiállás felé tolódnak el. Mindez azt jelenti, hogy Mexikó és Texas kapcsán a szimulációink szerint a két kiállás valamivel gyorsabb.”
Hogy a Pirelli számításai beválnak-e, az a hétvégi Amerikai Nagydíjon majd kiderül, mindenesetre érdemes lesz majd odafigyelni arra, ki hogyan taktikázik a gumikkal akár már a szabadedzésektől kezdve.
