A Forma-1 világában nem ritkák a szokatlan vagy éppen tragikomikus történetek, de Taki Inoue esete minden bizonnyal az egyik legkülönlegesebb. Az 1995-ös szezonban a japán pilóta neve ugyanis örökre összeforrt azzal, hogy két alkalommal is elütötte a biztonsági autó – ilyenre korábban és azóta sem volt példa a sportág történetében.
Inoue neve talán kevésbé ismert a motorsport rajongói körében, ám ha szóba kerül az a versenyző, akit kétszer is baleset ért a biztonsági autó miatt, sokaknak beugrik a történet.
A japán pilóta 1994-ben, hazai versenyén debütált a Simtek színeiben, miután a csapatnak Roland Ratzenberger tragikus imolai balesete után új pilótára volt szüksége. Inoue azonban csak egy futamon állt rajthoz náluk, majd a brit istállótól búcsúzva a Footwork csapathoz igazolt, köszönhetően a Japan Tobacco mintegy 18 millió eurós támogatásának.
F1-es pályafutása során Inoue sokáig csak kiesésekkel gazdagodott, mígnem Kanadában megszerezte élete legjobb eredményét, ahol kilencedikként ért célba. A helyezés azonban csalóka volt, hiszen ő volt az utolsó, aki célba ért, ráadásul két kör hátrányban a győztes Jean Alesi mögött, aki akkor a Ferrari volánja mögött ünnepelhetett.
A japán versenyző karrierje nem volt túl sikeres, de az 1995-ös Magyar Nagydíjon egy olyan esemény történt vele, amely örökre beírta nevét a sportág történelmébe.
Tizenhárom kör után FA16-os Footworkjében a Hart-motor lángra kapott, ezért Inoue félreállt a Hungaroring jobb oldalán. A tűz oltására sietve három pályabíró is a segítségére sietett, ám amikor visszatért az autóhoz, a mentőautó – Jean Ragaotti vezetésével – elütötte, aminek következtében Inoue többszörös lábtörést szenvedett.. Ennek ellenére felépült, és be tudta fejezni a szezont.
Az 1995-ös Ausztrál Nagydíj után Inoue már nem ült többé F1-es autóba, ám meglepő módon nem a magyarországi incidens volt az egyetlen találkozása a biztonsági autóval, ugyanis néhány hónappal korábban, Monacóban is hasonlóan furcsa baleset érte.
Az első szabadedzésen Footworkje fékjei felmondták a szolgálatot, ezért egy vontató próbálta elszállítani az autót. Azonban a jármű, amelynek pont a versenyzők védelme lenne a feladata, elvesztette az irányítást, és eltalálta Inoue fejét, aki emiatt elvesztette az eszméletét. Szerencsére komolyabb sérülést nem szenvedett, így vasárnap rajthoz állhatott a hercegségben.
Manapság Taki Inoue igazi karakternek számít a Forma–1 világában, és gyakran mondja el véleményét szókimondóan, miközben humorérzékét sem veszítette el. Egy alkalommal így fogalmazott: „Azt hittem, a Forma–1-es autók veszélyesek, de nekem a biztonsági autókkal határozottan több problémám akadt.”
