James Vowles, a Williams csapatfőnöke szerint gyökeresen megváltoznak az F1-ben az előzések 2026-tól. Az új szabályrendszer kevésbé támaszkodik majd olyan segédeszközökre, mint a DRS, ehelyett nagyobb hangsúlyt kap a versenyzők technikai felkészültsége.
A 2026-os szezonban az F1 történetének egyik legjelentősebb szabályváltozása lép életbe. Mind az autók, mind a motorok terén komoly módosításokkal: a versenyautók kisebbek és könnyebbek lesznek, míg az erőforrásokban közel 50-50 százalékos arányt képvisel majd a teljesen fenntartható üzemanyaggal működő belső égésű motor és az elektromos rendszer teljesítménye.
Bár kezdetben a pilóták szkeptikusak voltak – Charles Leclerc például "kevésbé szórakoztatónak" nevezte az új autókat a szimulátoron –, Vowles szerint a legtöbben már lelkesen fogadják a kihívást. A Williams csapatfőnöke a szingapúri sajtótájékoztatón kifejtette: "Az előzések természete megváltozik, de nem tűnnek el – egyszerűen másképp kell majd kivitelezni őket. A pilóták az első próbálkozás után még kételkedtek, a második alkalommal már érdekesnek találták, a harmadik-negyedik körre pedig már azon gondolkodtak, hogyan optimalizálhatnák másként a teljesítményt."
A szakember szerint átrendeződnek majd a pályákon az előzési zónák. Példaként a Spa-Francorchamps-i pályát hozta fel, ahol a Kemmel-egyenes jelentősége csökkenhet. A DRS helyét egy manuális felülbíráló rendszer veszi át, egyfajta push-to-pass gomb formájában, amely 280 km/óra felett extra elektromos energiát szabadít fel.
"A versenyzőknek több dolguk lesz a pilótafülkében, de ez nem hátrány. A legjobbak az autó irányításában és a kreatív gondolkodásban fognak kitűnni" – magyarázta Vowles. "Egyetlen féktávon szinte teljesen fel lehet tölteni az akkumulátort, de ugyanígy ki is lehet meríteni egy egyenesben. Ez teljesen új dinamikát teremt."
