Az FIA módosítja az üzemanyag-hőmérsékletre vonatkozó szabályokat Verstappen spanyolországi esete után, ugyanis az eddigi szabályzat nem volt elég pontos.

Csak nyolc másodpercen múlott, hogy Max Verstappennek a bokszutcából kellett volna kezdenie a Spanyol Nagydíjat. Az üzemanyag hőmérséklete sokáig túl alacsony volt, de végül minden összeállt éppen időben. Zűrzavar volt azzal kapcsolatban, hogy mennyire kell melegnek lennie az üzemanyagnak a bokszutcából való kihajtáskor, ezért az FIA frissítette a szabályokat.

A csapatok mindig a lehető legjobban lehűtik az üzemanyagot, mivel ez sokkal hatékonyabb a motor számára. Amikor az F1-es autók vasárnap a felállnak a rajtrácsra és elhagyják a bokszutcát, az üzemanyag hőmérséklete legfeljebb tíz fokkal lehet hidegebb, mint a mért levegő hőmérséklete.

A hőmérsékletet két órával a futam rajtja előtt rögzítik. Ekkor több csapat szerint 34 Celsius-fok volt, de az FIA megállapította, hogy 35 Celsius-fok volt pontosan a levegő hőmérséklete. Így sok csapat úgy gondolta, hogy az előírt 25 Celsius-fok helyett 24 Celsius-fokosnak kellett volna lennie az üzemanyagnak.

Az eredmény az lett, hogy több csapat túlhűtötte az üzemanyagot. Akik csak annyit tehettek, hogy megvárták, amíg az üzemanyag hőmérséklete újra emelkedik. Az elmúlt héten tárgyalások folytak az FIA és a csapatok között, és ebből az derült ki, hogy mostantól pontosabb számot használnak majd. Korábban a hőmérsékletet egész számokra kerekítették.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL