Max Verstappen taktikájáról beszélt a Szaúd-arábiai Nagydíjon a korábbi Forma-1-es pilóta Jolyon Palmer. A brit hosszasan elemezte, hogy mit csinál mostanában Verstappen a safety caros újraindítások előtt, amikor nem ő van az élen.
Ezzel próbálkozott a Szaúd-arábiai Nagydíjon is Leclerc ellen, azonban ezúttal nem jött össze a terve, de valószínűleg nem bánja a dolgot holland, hiszen a VSC-s fázis után nem sokkal már sikerrel járt, és meg is nyerte a futamot.
„Maxnak van egy taktikája az újraindításokra: szeret a vezető pilóta mellé menni, és próbálja megakadályozni, hogy az ellenfele lehessen az ideális íven. Viszont ez a taktika nem működött Charles ellen.”
„Emiatt Maxnak egy kicsit nyitnia kellett a kormányán az újraindításnál, Charles pedig meg tudta tartani a vezetést. Természetesen azzal, hogy ekkor még nem lehetett nyitni a DRS-t, nem volt hatalmas nyomás Charles-on, de Max mindig próbált mellé menni.”
„Max próbálta a blokkolni Charles-t, hogy ne lehessen a kanyarbejáraton, Charles pedig mindig próbált úgy helyezkedni, hogy minél jobb legyen a végsebessége a bal kanyar felé haladva.”
„Így amikor Max Charles-lal volt, sokkal jobb volt a reakcióideje és kevesebb távolságot veszített. Nagyon jól látta előre, hogy Leclerc mikor akarja újraindítani a versenyt, és ez sikerült is neki az ív blokkolásával.”
„Miközben Max próbálkozott a taktikájával, Charles gyorsított, aztán fékezett, hogy minél jobban felmelegítse a gumikat. De eközben Max végig ott volt mellette, nem előzte meg, csak Leclerc agyára ment ezzel” – magyarázta Palmer az F1TV adásában.
Amikor a beszélgetőtársa, a Haas-tartalék Pietro Fittipaldi megkérdezte tőle, hogy szabályos-e, amit Verstappen csinál a safety caros újraindítások előtt, így válaszolt a brit:
„Szabályos, amíg nem előzöd meg a másikat a safety caros vonal előtt. Ha még emlékszel, ugyanezt a taktikát alkalmazta Hamilton ellen is Abu-Dzabiban, hogy minél jobban kapja el az újraindítást.”