Max Verstappen hibáját követően George Russell mögé szorult a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon egy héttel ezelőtt és mivel a nyitható hátsó szárnya nem működött rendeltetésszerűen, így a pályán meg sem tudta előzni a Mercedest.
A holland több indulatos megjegyzést is tett a csapatnak a rádión a rendszerrel kapcsolatban, ám ennek ellenére sikerült megnyernie a barcelonai futamot, amivel át is vette a vezetést a világbajnoki pontversenyben.
A leintés után a Milton Keynes-i alakulat elmondta, valószínűleg az okozhatta a DRS-problémát, hogy ezen az alkatrészen szerettek volna súlyt spórolni, ám így az elem túlságosan hajlékonnyá vált és ez tette működésképtelenné.
Az első monacói szabadedzésen aztán újfent rakoncátlankodott Verstappen DRS-e, de a hétvége további részében már nem volt vele gondja és a Red Bullnál azt remélik, a probléma nem jelentkezik majd a vasárnapi futamon.
„Hogy őszinte legyek, a DRS-problémát magunknak okoztuk. Megtanultuk a fájdalmas leckét, jelenleg azonban rendben van az elem, ugyanakkor ostobaság lenne a babérjainkon ülni“ - mondta a The Race-nek a csapat főmérnöke, Paul Monaghan.
„Tudjuk, mit csináltunk rosszul, az volt a feladatunk, hogy ezt kijavítsuk és eddig rendben vagyunk. Baku már más tészta lesz, hiszen Monacóban 160 kilométer per óránál nyílik a DRS, ott azonban 300-nál“ - magyarázta Monaghan.
Max Verstappen a negyedik rajtkockából indulhat a Monacói Nagydíjon, miután a szombati kvalifikáció utolsó perceiben Sergio Perez összetörte a Red Bullt és a holland már nem tudta befejezni utolsó gyors körét.