A Mercedes csapatfőnöke beszélt jövőbeli terveiről és arról, hogy miként képzeli el az istálló vezetési struktúrájának átalakulását.

Toto Wolff, aki Christian Horner Red Bulltól való távozása után a Forma–1 leghosszabb ideje regnáló csapatfőnökévé vált, egyértelművé tette, hogy nem tervezi elhagyni pozícióját, amíg a Mercedes vissza nem tér a győztes útra.

Az 53 éves osztrák szakember, aki 2013 januárja óta vezeti a csapatot, már több mint egy évtizede tölti be ezt a szerepet. Összehasonlításképpen: Andrea Stella, aki 2022 decembere óta irányítja a McLarent, jelenleg a második leghosszabb ideje szolgáló csapatfőnök.

"Élvezem a jelenlegi helyzetet és folytatni szeretném a munkát. Legalább addig biztosan a Mercedes vezérigazgatója maradok, amíg újra nem nyerünk. Végül is olyan kiváltságos helyzetben vagyok, hogy csak saját magam rúghatnám ki" – fogalmazott Wolff.

Meglepő módon elárulta, hogy 2020-ban komolyan fontolgatta a távozást, noha akkoriban határozottan cáfolta az erről szóló médiaspekulációkat.

"Az eredeti tervem az volt, hogy 50 évesen abbahagyom a versenyautókkal való foglalkozást, mert akkorra kellene felnőtté válni. Aztán rájöttem, hogy a versenyzés, és annak üzleti oldala az én igazi területem" – vallotta be.

A COVID-19 által meghatározott 2020-as év különleges időszak volt, amikor a Forma–1 hosszú szünetre kényszerült. Wolff ekkor komolyan elgondolkodott azon, hogy képes lenne-e a sport nélkül működni, de végül döntő felismerésre jutott. "Egy ponton azt mondtam magamnak, rendben, ez az én világom, és kitartok mellette. A kockázati tőkebefektetés is szórakoztató volt, de ezt választottam."

A Mercedes vezetőjeként és részvényeseként Wolff az elmúlt években milliókat keresett, a korai évekhez képest pedig némileg visszavett a napi operatív tevékenységekből, egyre több feladatot bízva hosszú ideje vele dolgozó kollégáira.

Bradley Lord, a csapat kommunikációs vezetője egyre inkább Wolff jobbkezévé és potenciális utódjává válik. "Bradley már képviseli a csapatot az F1 Bizottságban és különböző más bizottságokban is. Jelentősen tehermentesít engem" – mondta Wolff.

A jövőt illetően Wolff elképzelhetőnek tartja, hogy fokozatosan távolodjon el az operatív funkcióktól egy nem végrehajtói szerep felé.

“Talán a jövőben nem is lesz egyetlen csapatfőnök, hanem inkább a szerepek elosztása lesz a jellemző. Nézd meg a McLarent - Andrea Stella csapatfőnöki címmel rendelkezik, de lényegében technikai igazgató, míg Zak Brown vezérigazgatónak nevezi magát – kényelmesen a költségvetési sapkán kívül. A csapatfőnök, vezérigazgató, elnök – a határvonalak elmosódnak. És szerintem a mi struktúránk is így fog kinézni a jövőben" – vetítette előre.