Az érdekesen alakuló sprintfutam után rendezték vasárnap reggel a Forma-2-es főfutamot, amelyen Crawford indulhatott az élről, majd Fornaroli, Mini, Dunne, Browning és Marti következett.
Crawford a rajtnál két pozíciót is bukott, Fornaroli átvette a vezetést, Mini pedig a második helyre jött fel. Az amerikai viszont az első kör végén visszaelőzte Minit, így a második helyre kapaszkodott vissza.
Martinak őrületes első köre volt, a negyedik helyre jött fel a tizedik pozícióból indulva, majd ezt a pozíciót a második F2-es futamát teljesítő Stenshorne vette át tőle. Dunne a hatodik, Montoya a hetedik, Browning a nyolcadik, Beganovic a kilencedik, Dürksen a tizedik helyen állt.
Browning tempója nagyon gyenge volt, Beganovic és Dürksen is elment mellette, így már csak a tizedik helyen állt. Fornaroli előnye egyre magabiztosabb volt, 2 másodpercre elnyúlt Crawfordtól.
Az 5. körben az addig szárnyaló Stenshorne csúszott a falba, ami miatt bejött a biztonsági autó. A norvégot enyhén Marti találta el, a spanyol viszont állítja, nem hibás a balesetben.
Az állás így az élmezőnyben Fornaroli, Crawford, Mini, Marti, Dunne, Montoya volt, Browning a 9., Verschoor a 10., Lindblad a 13. helyen állt. Az alternatív stratégiát választó Villagomez pedig a 11. pozíciót foglalta el.
A 7. körben a safety car mögött megnyílt a bokszutcai ablak, és számos versenyző el is szánta magát a kiállásra. A kiállások alatt Mini átvette a vezetést, Crawford a második, Marti a harmadik helyen állt, Fornaroli pedig a negyedik helyre esett vissza, majd Dunne és Dürksen következett. Browning ekkor már csak a 16. helyen állt.
A 8. körben jött az újraindítás, a top 6-ban pedig nem volt változás, a bajnoki második helyezett Browning viszont a menekülőútra futott, a bokszba is be kellett jönnie, körhátrányban állt vissza a versenybe, így pedig nagy lehetőséget kapott a futam előtt 17 pontos előnyben lévő Fornaroli.
Crawford a 8. kör végén megelőzte Minit, a 9. kör elején viszont sikerült visszavennie ezt a pozíciót. Dunne egy nagyon bátor bevetődéssel megelőzte Fornarolit, így feljött a negyedik helyre a McLaren-junior.
Egy körrel később Crawford ismét átvette a vezetést, Mini viszont tapadt rá, és várt a lehetőségre, hogy támadjon. A hatodik helyen Dürksen megfutotta a leggyorsabb kört, és így nagyon szoros volt az élmezőny: az első és a hatodik helyezett között bő 2 másodperc volt a különbség.
A 13. körben az 1-es kanyarnál Fornaroli találta el Dunne-t, aki így a kilencedik helyre esett vissza. Az olasz versenyző azt mondta, Dunne nagyon korán fékezett, a versenymérnöke viszont azt mondta, hogy büntetést fognak kapni az esetért. Ez így is történt: Fornaroli 10 másodpercet kapott.
Mindebből Dürksen jött ki a legjobban, aki egy körrel később Fornarolit is megelőzte, ezzel már a negyedik helyen haladt, Dunne-t pedig Lindblad is megelőzte, és Verschoor támadta az utolsó pontszerző helyért.
A 17. körben pár környi „fárasztás” után Dürksen Martit is megelőzve feljött a harmadik helyre, Lindblad pedig Maini mellett ment el, így átvette a nyolcadik pozíciót. Martins miatt rövid ideig sárga zászló volt érvényben, minden bizonnyal a menekülőútra csúszott, majd visszatért a pályára a francia.
11 körrel a leintés előtt Dürksen Mini megelőzésével már a második helyen állt, Crawford előnye előtt pedig 1,8 másodperc volt. Dunne Maini mellett ment el, így a kilencedik helyre jön fel.
Marti újabb pozíciót bukott, Fornaroli is elment mellette, az olasz pedig így a negyedik helyre jött fel. Lindblad és Dunne pedig megelőzte Villagomezt, így a hetedik, illetve nyolcadik helyre jöttek előre.
Marti mellett Mini tempója is visszaesett, így Fornaroli a pályán már a harmadik helyen állt, de a büntetése tudatában inkább a kármentésről szólt számára a futam hajrája. Beganovic aztán előbb Martit, majd Minit is megelőzte, így a Ferrari juniorja a negyedik helyre jött fel.
6 körrel a futam vége előtt Dunne mérte el az egyik féktávot, így pedig elbúcsúzhatott a pontszerzési esélyeitől, hiszen a 18. helyre esett vissza. Az élen pedig Dürksen egyre közelebb csalta magát Crawfordhoz, már csak 1 másodperc volt közöttük.
Dunne ismét hibázott és még hátrébb csúszott, Dürksen pedig már teljesen ott volt Crawford nyakán, és a győzelemért hajtott a 15. pozícióból rajtoló paraguayi pilóta.
Végül hiába Dürksen hősies próbálkozása, Crawford nyerte meg a versenyt 216 ezredmásodperces előnnyel. Fornaroli a büntetése miatt a harmadik helyett az ötödik helyen végzett, a dobogót így Beganovic, a negyedik pozíciót Mini örökölte meg.
Marti a hatodik, Lindblad a hetedik, Villagomez a nyolcadik helyen ért célba, az utolsó két pontszerző helyen pedig Verschoor és Montoya végzett. A cseh Stanek a 13. helyen ért célba.
A Forma-2-es mezőny most egy hosszú szünetre megy, a következő, utolsó előtti fordulót Katarban fogják rendezni november végén. A bajnokságot Fornaroli vezeti, Crawford a második helyre jött fel, kettejük között 19 pont a különbség.