A Bajaj Auto vezérigazgatója, Rajiv Bajaj a CNBC TV18-nak beszélt a tervezett átalakításokról, amelyek a KTM több területét — köztük a Tech3-mal közös MotoGP-műveleteket — is érintik. A cél a kiadások megfelezése a kutatás-fejlesztéstől a marketingig és az adminisztrációig, a hangsúly pedig a fehérgalléros állomány arányának visszavágásán van.
„Több mint 50 százalékkal látunk lehetőséget az általános költségek csökkentésére, beleértve az R&D-t, a marketinget (a versenyzést is), az operációt és az általános adminisztrációt” – mondta. Hozzátette, a 6000 fős létszámot korábban 4000-re vitték le, de ezt továbbra is magasnak tartja.
Bajaj élesen bírálta a korábbi vezetést, amely szerinte túltermeléssel és stratégiai mellékvágányokkal sodorta nehéz helyzetbe a céget. Azt is jelezte, hogy az irányítás átalakult, új pénzügyi és HR-vezetővel, miközben több kulcsterületen megmaradtak a tapasztalt szakemberek.
A Bajaj több tőkebevonási kört is végrehajtott a KTM életben tartására, és gyakorlatilag átvette az irányítást, a tranzakció formális lezárásához azonban még szükséges az Európai Bizottság jóváhagyása.
