hero image
dppi
5 ó

Megnyílhat a kapu Razgatlioglu előtt a MotoGP-ben

A Superbike-világbajnok Toprak Razgatlioglu számára 2027-ben minden eddiginél kedvezőbb feltételek nyílhatnak a MotoGP-be való átigazolásra.

A BMW színeiben versenyző török szupersztár MotoGP-s szereplése évek óta visszatérő téma a motorsport világában, ugyanakkor a korábbi akadályok - köztük menedzsere, Kenan Sofuoglu ragaszkodása a közvetlen gyári szerződéshez - mindeddig meghiúsították az átigazolást. Az elmúlt időszak fejleményei azonban jelentősen megváltoztatták a helyzetet, ami új lehetőségeket tartogat a tehetséges versenyző számára.

Potenciális csapatok és lehetőségek

A BMW ugyan kizárható a lehetséges opciók közül, hiszen sem 2026-ban, sem 2027-ben nem tervez belépni a MotoGP mezőnyébe, más gyártók azonban komoly érdeklődést mutatnak. A Yamaha, amellyel Razgatlioglu megszerezte első Superbike-világbajnoki címét, potenciális célpont lehet, különösen annak fényében, hogy az új Pramac Yamaha csapat idén már a gyári alakulattal azonos szinten teljesít.

A Honda szintén figyelemreméltó alternatívát jelenthet, tekintve a japán gyártó folyamatos fejlődését. "Amennyiben gyártót vált, Toprak kizárólag közvetlenül a GP paddockba szeretne átlépni, mégpedig 2026-ban, 2027-ben, vagy soha" - nyilatkozta ezzel kapcsolatban Kenan Sofuoglu.

Kedvező körülmények a váltáshoz

A premier osztályba való átlépést több tényező is megalapozottá teheti. Az idei újoncok teljesítménye azt mutatja, hogy a MotoGP gépek vezethetősége jelentősen javult az egységesítő szabályok bevezetésével. Ogura Ai már első versenyén negyedik helyen végzett, és hat versenyhétvége után még mindig ő vezeti az Aprilia versenyzőinek rangsorát. Fermin Aldeguer szintén kiemelkedő eredményeket ért el, többek között két harmadik helyezést szerzett Le Mans-ban.

A Honda átalakulása ugyancsak biztató jel. A japán gyártó egyetlen év alatt az élmezőny közelébe került, ami jelzi elkötelezettségüket a fejlesztések mellett. A gyártónak korábban is jelentős sikereket hozott az új szabályrendszerekhez való alkalmazkodás, elég csak a domináns RC211V teljesítményére gondolni.

A Pirelli-faktor

A 2027-es évtől a Pirelli váltja a Michelint a MotoGP-ben, ami különösen kedvező lehet Razgatlioglu számára. Giorgio Barbier, a Pirelli igazgatója szerint a MotoGP és a Superbike köridők közelebb kerülnek egymáshoz, valamint a gumik karakterisztikája is hasonlóbb lesz. A török versenyző többéves Pirelli-tapasztalata jelentős előnyt jelenthet, miközben a MotoGP mezőnyének alkalmazkodnia kell az új abroncsokhoz.

Történelmi tapasztalatok és kilátások

A Superbike és MotoGP közötti átjárás azonban történelmileg egyirányúnak bizonyult. Colin Edwards 12 év alatt 12 dobogós helyezést szerzett, Scott Russell egyetlen dobogót ért el másfél év alatt, Ben Spies pedig egy futamgyőzelmet és öt további dobogós helyezést gyűjtött négy év során a Yamahával.

Míg a MotoGP-ből érkezők, mint Kocinski, Biaggi, Checa és Bautista sikeresen szerepeltek a Superbike-ban, fordított irányban ez még senkinek sem sikerült. Razgatlioglu lehet az első, aki megtöri ezt a trendet?

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL