Bár a sorozat híreit szorosan követők számára talán nem lesznek komoly meglepetések, de azért elmondható, hogy az amerikai széria elég sok változást hajtott végre a 2026-os naptárát illetően, legyen szó a konkrét helyszínek cserélődéséről vagy az időpontokról.

Legelsőnek talán érdemes kiemelni, hogy az idén is duplafordulót rendező Iowa Speedway kikerült a felhozatalból, miután borzalmasan kevesen látogattak ki a helyszínre. Mellette a sokak által nem kedvelt Thermal Club is búcsúzik, amely 2024-ben még pénzdíjas futamként kezdte pályafutását, idén pedig már teljes értékű bajnoki viadal volt.

Akik pedig arra számítottak, hogy az IndyCar 2026-ban az Egyesült Államok és Kanada mellett máshol is rendez futamot, azoknak sajnos csalódniuk kell, ugyanis a sokat emlegetett mexikói verseny végül nem került be. Eközben sok szó esett még egy Washington DC-ben rendezett utcai futamról is, de egyelőre az sem kapott helyet a naptárban.

Abban a naptárban, amely március 1-jén rajtol, méghozzá a szokások szerint St. Petersburg utcáin, hogy aztán hat nap múlva már Phoenixben rendezzenek oválpályás futamot, ráadásul a NASCAR-ral közös hétvégén. És ha ez még nem lenne elég, akkor rá egy hétre jön is az egyik vadonatúj helyszín az arlingtoni utcai viadal személyében Texasból.

A kezdés tehát rendkívül eseménydús és zsúfolt lesz, majd a naptár némileg visszatér a megszokott kerékvágásba, hiszen jön Barber, Long Beach, az Indy GP, majd pedig május 24-én a 110. Indy 500-as viadal. Hiába azonban a világ egyik legnagyobb autóversenye, az Indy 500 után szünet nélkül jön majd Detroit és egy újabb oválfutam Illinois-ban.

A kalendárium második fele is tartalmaz néhány változást, júliusban pedig a futballvilágbajnokság is bekavar kicsit a programba, ami azt jelenti, hogy az idei öt verseny helyett „csak” kettőt fognak rendezni abban a hónapban. Az elmúlt években megszokott nashville-i szezonzáró most júliusra került át, majd jön Portland, valamint egy másik új pálya, a Torontót váltó Markham, ahol szintén utcai futamra kerül sor.

A szezon végül aztán két oválpályás versennyel zárul Milwaukee-ban (augusztus 29-30.) és a Laguna Seca-i klasszikus helyszínen, méghozzá szeptember 6-án. Ami a futamok összetételét jelenti, a 17 nagydíj közül hatot rendeznek oválon, ötöt városi pályán és szintén hatot épített aszfaltcsíkon, tehát az arányokra nem lehet panasz.

Íme tehát az IndyCar teljes 2026-os programja:

IndyCar