A német autógyártó nem tétlenkedik az elektromos átállás során, ugyanis a patinás GTI név továbbélését egy vadonatúj modellel biztosítja, amely az ID.3 platformra épül. A müncheni autószalonon 2023-ban bemutatott ID. GTI tanulmányautó után most az ID.3 GTI fejlesztése került előtérbe, amiről az Auto Motor und Sport magazin közölt részleteket.
A tervek szerint az új modell az ID.3 GTX Performance változat fölé pozicionálják majd a kínálatban. A GTX Performance jelenleg 79 kWh-s akkumulátorcsomaggal és 322 lóerős (240 kW) villanymotorral szerelt, amely 545 newtonméter nyomaték leadására képes. Ezekkel az értékekkel a jelenlegi csúcsmodell 5,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, hatótávolsága pedig elérheti a 602 kilométert is.
Az új GTI változat műszaki finomhangolása jelenleg is zajlik, amelynek egyik legfontosabb eleme a hátsókerék-meghajtás megtartása lesz. A teljesítmény tekintetében ugyanakkor nem várható jelentős előrelépés, mivel a szakértők szerint nagyjából 335 lóerős (250 kW) rendszerteljesítménnyel érkezhet az új csúcsmodell. A mérnökök elsősorban a futómű átfogó átalakítására összpontosítanak, hogy még dinamikusabb vezetési élményt biztosítsanak.
Az ID.3 GTI várhatóan tovább építkezik a GTX Performance által lefektetett alapokra, amely már most is módosított kormányzással, újrahangolt futóművel és opcionális DCC adaptív futóműrendszerrel rendelkezik. Mindezek mellett természetesen a GTI modellekre jellemző egyedi stílusjegyek is megjelennek majd az új változaton.
A vételár tekintetében komoly emelkedésre számíthatnak a vásárlók, mivel már az ID.3 GTX Performance alapára is 48 725 euróról indul Németországban. Összehasonlításképpen érdemes megemlíteni, hogy a hagyományos Golf GTI jelenleg 45 655 euróba, míg a GTI Clubsport 49 225 euróba kerül a német piacon.