Motorsport.hu|2025. 12. 23. 15:40
A jövőre debütáló Cadillac F1-es csapata már korábban bejelentette, hogy az első autójuk kinézetét a februári Super Bowl során fogják bemutatni. Ez azonban egyáltalán nem lesz olcsó számukra, de ők mégis ragaszkodnak hozzá.

Miközben egyes gárdák vélhetően csak közzétesznek majd néhány számítógépes grafikát a 2026-os festésükről, addig a Cadillac úgy döntött, hogy a sport egyik legnagyobb színpadán ejti meg a nagy leleplezést.

Az NFL döntőjét, vagyis a Super Bowlt február 8-án rendezik az Egyesült Államokban, és mivel a világ egyik legnézettebb sporteseményéről van szó, ezért az alatta vetített reklámok elképesztően drágák. A 2025-ös döntőn például állítólag nyolcmillió dollárt kellett kifizetnie annak, aki szeretett volna magának egy 30 másodperces reklámot.

Ez alapján pedig arra következtethetünk, hogy a Cadillac festésbemutatója az F1 történetének egyik legköltségesebbje lesz. Az istállót irányító Graeme Lowdon azonban védelmébe vette ezt a megközelítést, és elmagyarázta, miért költenek rá ilyen sokat.

„Az egyik dolog, amelyet a belépésünk kapcsán mondtunk, az volt, hogy autentikus módon akartuk csinálni a dolgokat, és ezáltal szeretnénk új rajongókat szerezni az F1-nek. Ez is egy példája ennek. Ez nagyszerű az F1 és a csapat számára is. Ezáltal össze lehet kötni mindent, aminek köze van a kultúrához, a szélesebb sporthoz, az F1-hez és az amerikai hagyományokhoz azzal, amit mi csinálunk” – nyilatkozta a RacingNews365-nek Lowdon.

„Ezáltal azt is meghatározzuk, hogy a csapat miként akarja végezni a munkáját. Ha pedig sikerül új rajongókat szerezni az alakulatnak és az F1-nek, akkor az még jobb. Remélhetőleg sok ember lesz majd, aki látja és azt mondja, hogy »hmm, ez elég klasszul néz ki«.”

A csapatvezető azt is elmondta, mennyire fontos számukra, hogy a szurkolók is velük legyenek ezen a nagy utazáson, amelyet az F1-es debütálás és szereplés jelent. „A festés bemutatása büszke pillanat, ez pedig lehetőséget ad arra, hogy megpróbáljuk elérni a lehető legtöbb embert. Klassz dolog ez, és szeretnénk, hogy az emberek lássák az autót és kíváncsivá váljanak a csapat iránt.”

„Többször is mondtuk már, nem csak azt akarjuk, hogy az emberek kövessék, amit csinálunk. Azt szeretnénk, hogy csatlakozzanak hozzánk ezen az utazáson, amely egy új istálló érkezéséről szól. Ez nem történik meg túl sűrűn. Szerintünk ez egy csodálatos utazás, és minél többen vannak velünk, annál jobb. A Super Bowl-kezdeményezés pedig remélhetőleg kulcsszerepet játszhat ebben.”

Élő közvetítés