A Cadillac a Forma-1 legújabb csapata, amely 2026-ban csatlakozik a bajnoksághoz, miközben a mezőny 22 versenyzőre bővül.

A 2024-es rendkívüli átigazolási szezon felfordulása után az idei év nyugodtabbnak ígérkezett, mivel a legtöbb pilóta többéves szerződéseket kötött. A Cadillac azonban most mentőövet dobhat néhány tapasztalt versenyzőnek, akik nemrég elvesztették helyüket, valamint a mellőzött fiatal tehetségeknek is.

Az amerikai márka az első három szezonban Ferrari-motorokkal fog versenyezni, majd 2029-től gyakorlatilag a General Motors gyári csapatává válnak, amikor az amerikai óriásvállalat bemutatja saját erőforrását.

A Cadillac F1-es projektjét Graeme Lowdon irányítja, aki korábban a Virgin/Marussiánál dolgozott, valamint olyan F1-es veteránokat szerződtettek, mint Nick Chester és Pat Symonds.

Német források szerint a csapat már be is töltötte egyik ülését Sergio Perez szerződtetésével, aki tavaly decemberben fogadta el a Red Bull végkielégítési ajánlatát.

A mexikói pilótának szerződése volt 2025-re (valamint opciója 2026-ra), de Christian Horner és társai változtatni akartak, miután teljesítménye romlott. Utódja, Liam Lawson azonban mindössze két verseny után távozott, ami javított Perez megítélésén.

Sokan úgy vélik, hogy Perez – ahogy előtte és utána más pilóták is – a Red Bull második ülésével kapcsolatos alapvető probléma áldozata lett.

A Bild szerint az átigazolás „megerősített", a szerződést pedig „már hónapokkal ezelőtt véglegesítették". A csapat bejelentést ígért a Miami Nagydíjra, és mivel Perez részt vesz a versenyhétvégén, úgy tűnik, ez lehet a nagy hír.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL